ویدیوی آموزشی : USB فلش درایو چیست ؟

همه ما در زندگی روزانه مان با فلش مموری ها سر و کار داریم . این حافظه های ذخیره سازی کوچک اما کاربردی در بین مردم با اسامی مختلفی از جمله مموری USB، کول دیسک، فلش و … شناخته می شوند . اما درست ترین عبارت برای آنها ” USB فلش درایو ” است . ما در این سری ویدیو های آموزشی سعی کرده ایم تا به صورت مختصر اما کامل به بررسی و معرفی این محصول بپردازیم.

آشنایی با فلش درایو : قسمت اول

در این ویدیو با اجزای محتلف تشکیل دهنده یک USB فلش درایو از جمله مدار چاپی، چیپ کنترلر و چیپ حافظه بیشتر آشنا می شویم. در ادامه به بررسی تفاوت فلش های COB و UDP پرداخته و مزایای هر کدام رو می شناسیم. حافظه های فلش را می توان به دو دسته NOR و NAND قابل تقسیم بندی کرد. اما هر کدام از این نوع حافظه ها چه مزایایی دارند ؟ چرا حافظه های NOR قیمت بیشتری نسبت به حافظه های NAND دارند ؟ در پایان قسمت اول به این سوالات پاسخ داده می شود.

آشنایی با فلش درایو : قسمت دوم

در ابتدای ویدیو دوم با ذکر یک مثال به تشریح تفاوت بین اینترفیس ( استاندارد ) و کانکتور ( درگاه- پورت و یا فیش) می پردازیم. بعد از آن با رایج ترین اینترفیس های فلش درایو یا همان USB و نسل های مختلف آن آشنا می شویم و میبینیم که هر کدام از اینترفیس های USB از چه کانکتورهایی پشتیبانی می کنند. در ادامه این ویدیو تاندربولت را معرفی می کنیم و ویژگی های آن را به تقضیل بررسی می کنیم.

آشنایی با فلش درایو: قسمت سوم

این قسمت از ویدیو به صورت تخصصی به معرفی سبد فلش درایو های ای دیتا می پردازد. شرکت ای دیتا محصولات بسیار متنوعی از فلش درایو ها را به بازار عرضه کرده است. فلش درایو های کلاسیک ای دیتا در دو دسته USB 2.0 و USB 3.2 معرفی شده اند. فلش درایو های ای دیتا در ظرفیت های 8 تا 512 گیگابایت ارائه شده است و به خوبی پاسخگوی هر نیاز و هر میزان بودجه ای است. فلش درایو های پریمیوم ای دیتا دارای بیشترین سرعت در بین بقیه فلش ها و بدنه ای از جنس فلزی هستند . ای دیتا فلش درایو های OTG هم ارایه می کند که در واقع از 2 کانکتور متفاوت پشتیبانی می کنند.