بررسی کیس مدیوم تاور XPG Battlecruiser توسط رسانه TweakTown

وقتی شرکت ADATA/XPG به بررسی کیس مدیوم تاور Battlecruiser پرداخت، چرخۀ زمانی آن مانند Invader بود؛ اما مزیت این کِیس نسبت به Invader این است که در آن موارد بسیار بیشتری درگیر هستند. کِیس Battlecruiser گزینه‌ها و امکانات بسیاری دارد که باید آن‌ها را کشف و بررسی کرد.

در حین آزمایش و بررسی، درجه حرارتی که از هوای محیط ثبت‌شده 22.4 سانتی‌گراد و RH آن 64% بود. سی پی یو (CPU) که در آزمایش ما وجود داشت، در دمای محیط 46.4 درجه سانتی‌گراد دلتای متوسطی را نشان داد.  کارت گرافیکی آن (GPU) دلتای 37.8 درجه سانتی‌گراد از خود نشان داد. همین موضوع باعث می‌شود این کِیس بالاتر از 25% از بهترین کِیس‌های که تابه‌حال بررسی کرده‌ام قرار بگیرد. به‌طورکلی باید بگویم کِیس Battlecruiser نمرۀ خوب و قابل قبولی می‌گیرد.

آنچه در مورد کیس مدیوم تاور Battlecruiser دوست داشتیم

Battlecruiser کِیس با پایه‌ای محکم است و چهار ARGB درست بیرون این محفظه قرار دارد. از سوی دیگر کِیس Battlecruiser قابلیت‌های زیادی دارد که به‌خوبی مستندسازی نشده است، درنتیجه هرچه تنظیمات بیشتری انجام دهید، امکانات بیشتری از آن را کشف خواهید کرد. لوازم خنک‌کننده پیشنهادی مناسب است و با برداشتن کیج HDD می‌توانید قطعات با سایز بزرگ را هم در آن جا دهید. ابزاری که برای نصب در این کِیس به‌کاررفته ابزار مناسبی هستند و با حذف محفظۀ HDD می‌توانید تنظیمات شگفت‌انگیزی را انجام دهید.

مواردی که فکر می‌کنیم بهتر است وجود داشته باشد؟

اول و مهم‌تر از همه اینکه راهنمای تهیه‌شده برای این کِیس بسیاری از امکانات و تنظیمات آن را پوشش نمی‌دهد. مواردی مانند چرخاندن 180 درجه براکت‌های فن برای حرکت دادن فن به بیرون از محفظه قطعه جهت ایجاد فضای بیشتر برای عبور هوا. روش مدیریت و کنترل فن‌های ARGB در این کِیس کمی عجیب است، من ترجیح می‌دادم که امکان اتصال کنترل‌کننده‌ها (controller) به مادربرد و حالت همگام‌سازی هم وجود داشت.

وجود USB تایپ C که از طریق 20 پین متصل می‌شود کمی تأمل‌برانگیز است زیرا بسیاری از مادربردها سر دوتایی 20 پین ندارند، اما سَری مناسبی برای USB 3.2 Gen 2 دارند. لوازم ضروری مربوط به خنک‌کننده‌ها فاقد حافظه‌های بزرگ‌تر هستند و بیشتر افرادی که نقد و بررسی‌های من را به‌طور منظم دنبال می‌کنند می‌دانند که این موضوع چقدر برای من ناراحت‌کننده و ناخوشایند است.

طراحی بدنۀ محافظ را بسیار زیاد دوست داشتم و امیدوارم که سازندگان بیشتری پیدا شوند که به انتقادات تندوتیزی که در مورد طراحی بدنه کیس می‌شود بیشتر اهمیت بدهند و در آینده شاهد طراحی‌های جذاب‌تری در بدنه‌های کیس‌های مختلف باشیم.

مشخصات دستگاهی که شانون برای آزمایش و بررسی از آن استفاده کرد

مادربرد: ASUS ROG Maximus XI Hero (Wi-Fi) Z390

سی پی یو: Intel Core i7 8700K

کولر: Corsair H100i Pro RGB

حافظه: Corsair Vengeance Pro RGB CMW32GX4M4C3000C15

کارت ویدیو: MSI GeForce RTX 2060 Gaming Z

ذخیره‌ساز: سان دیسک M.2 256GB

منبع تغذیه: SilverStone Strider Platinum 1000W

سیستم‌عامل: مایکروسافت ویندوز،10 64 بیتی