بررسی دوربین بی‌سیم نظارت بر کودک دی‌لینک مدل DCS-825L؛ دوربینی قوی با امکاناتی پرشمار

 دوربین نظارت بر کودک

رسانه techhive در بررسی دوربین نظارت بر کودک دی‌لینک مدل DCS-825L می نویسد: خانه‌های ما روز‌به‌روز هوشمندتر می‌شوند و ما برای زندگی بهتر، از ابزار و تکنولوژی‌های بیشتری استفاده می‌کنیم. این ابزار برای مراقبت از کودک نیز به کمک ما می‌آید. اگر سری به قسمت کالاهای مراقبت از کودک در فروشگاه‌ها بزنید، با وسایل نظارتی صوتی یا تصویری روبه‌رو می‌شوید که برای آن‌ها باید یک گیرنده‌ی بزرگ با صفحه نمایش حدودا 3 اینچی را حمل کنید. وقتی که گوشی‌های موبایل همیشه همراه ما هستند، چنین کاری به نظر بیهوده می‌رسد و معمولا هم در هنگام خواب و استراحت، از دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ یا تبلت دور هستیم.

دوربین نظارت بر کودک دی‌لینک مدل DCS-825L با ظاهر کروی‌شکل خود، جذابیتی خاص دارد و به سنسور تشخیص دما مجهز شده است. این دوربین مانیتور کودک، رنگی سفید دارد که با قطعاتی به رنگ‌‌های آبی و صورتی و سفید عرضه شده تا امکان استفاده برای هر دو جنسیت مذکر و مونث و یا با رنگی خنثی (سفید) را  داشته باشد.

سخت‌افزار دوربین مراقبت از کودک DCS-825L

ظاهر کروی و زیبای این دوربین، با حلقه‌های قابل تعویضی به رنگ‌های آبی و صورتی و سفید همراه شده است. در پشت این دوربین مانیتور کودک دی‌لینک، قسمتی میله‌ای‌شکل می‌بینید که سنسور تشخیص دما در آن قرار دارد و با چراغی که روی دوربین تعبیه شده، به راحتی می‌فهمید که دمای محیط در محدوده‌ی مناسب قرار دارد، یا بیش از حد گرم یا سرد است. علاوه بر این، LEDهای مادون قرمزی (اینفرارد) دارد که وقتی نور محیط کم می‌شود، به صورت خودکار روشن می‌شوند.

تنظیمات دوربین مانیتور کودک دی‌لینک DCS-825L

تنظیم و راه‌اندازی دوربین نظارت بر کودک مدل DCS-825L بسیار راحت است. فقط کافی‌ست آن را به برق وصل کنید و سپس به وای‌فای متصل شوید. بقیه‌ی کارها را اپلیکیشن MyDlink Baby Camera Monitor انجام می‌دهد. اصلا نیازی نیست که با تنظیمات IP و پورت یا چیزهای دیگر، سروکله بزنید. این اپلیکیشن، به راحتی دسترسی به دوربین را از طریق شبکه‌ی وای‌فای ممکن می‌کند. برای برقراری ارتباط از راه دور هم می‌توانید یک حساب در سایت MyDlink.com ایجاد کنید تا بتوانید از مکانی دیگر، به دوربین دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن MyDlink Baby تنظیماتی کاربردی برای تعیین میزان حساسیت دوربین دارد.

تنظیمات دوربین کودک DCS-825L

نیاز ضروری هم وجود ندارد که حتما به شبکه‌ی وای‌فای خانگی وصل شوید. می‌توانید دوربین را در حالت پخش سراسری (broadcast mode) قرار دهید و با هر موبایل یا تبلت هوشمندی، به کمک اپلیکیشن MyDlink Baby  به دوربین متصل شوید. (با همان پسوردی که برای تنظیمات قرار داده‌اید) با این کار می‌توانید مستقیما تصاویر دوربین را ببینید.

اپلیکیشن و وب‌سایت

اپلیکیشن MyDlink Baby امکاناتی هم برای تنظیم دما، سروصدا و میزان حرکت کودک دارد. جالب اینکه می‌توانید انتخاب کنید که کدام لالایی برای کودک پخش شود و این لالایی چه مدت ادامه داشته باشد و صدای آن چقدر باشد.

اپلیکیشن MyDlink Baby

وقتی که تنظیمات دوربین را انجام دادید، می‌توانید تصاویر آن را با مرورگر اینترنت در سیستم‌عامل‌های ویندوز یا OS X (مثل کروم یا سافاری) ببینید. برخی از تنظیمات دوربین و دیدن تصاویر آن، با برنامه‌های MyDlink Lite یا MyDlink Home امکان‌پذیر است؛ اما محدودیت‌هایی برای ارتباط کامل با پلتفرم خانگی دی‌لینک وجود دارد. اگر می‌خواهید به همه‌ی تنظیمات کنترلی دسترسی داشته باشید، باید از اپلیکیشن Baby Camera استفاده کنید.

امکانات کاربردی

اگر نوزادی چندماهه دارید که روزانه چند نوبت به خواب می‌رود، داشتن یک دوربین نظارتی مناسب، کمک می‌کند که به کارهای روزانه‌ی خود رسیدگی کنید و هر زمان که فرزند عزیزتان از خواب بیدار شد، به سرعت به سراغ او بروید.

امکانات دوربین نظارت بر کودکآیکونی که به شکل خانه در قسمت بالا، گوشه‌ی سمت چپ وجود دارد، حالت دریافت تصویر را از خانگی به حالت از راه دور تغییر می‌دهد. یک تصویر کوچک از دوربین نیز در قسمت هشدارهای اخیر (recent alerts) دیده می‌شود.

دیدن تصاویر در حالت از راه دور چندین کاربرد دارد. ممکن است خانه‌ی شما بزرگ باشد و ارتباط وای‌فای در برخی از قسمت‌های خانه، ضعیف باشد. در این شرایط، نیازی به نگرانی ندارید؛ چون به کمک اینترنت سیم‌کارت می‌توانید به دوربین متصل شوید.

دوربین به صورت خودکار، در حالت‌های شب و روز قرار می‌گیرد؛ اما هنگام حرکتِ فیلتر مادون قرمز، یک صدای قابل تشخیص شنیده می‌شود. این صدا، اصلا به حدی نیست که کودک را بیدار کند؛ اما در هشدارهای دوربین برای سروصدا، درجه‌ی 2 را از 5 ثبت می‌کند. پس اگر در آستانه‌ی غروب آفتاب، هشداری از برنامه دریافت کردید در حالی که اصلا کسی در اتاق حضور ندارد، بدانید که به دلیل تغییرات نور، این فیلتر روشن و خاموش شده است. می‌توانید درجه‌ی هشدار سروصدا را روی عدد 3 قرار دهید تا با این صداهای بی‌مورد، هشداری دریافت نکنید. درجه‌ی 3، برای سروصدای کودک درجه‌ی حساسی محسوب می‌شود و با این تنظیمات، واکنش‌های فرزند خود را از دست نمی‌دهید.

اگر کودک شما، هنوز راه نیفتاده و هنگام بیدار شدن، فقط دست و پاها و سر خود را تکان می‌دهد، به یک سنسور حساس برای تشخیص حرکت نیاز دارید که دی‌لینک این ابزار را فراهم کرده است. می‌توانید سطح هشدار را در درجه‌ی 2 از 5 قرار دهید که در این حالت، با لگد زدن کودک، هشدار می‌دهد (مثل زمانی که بیدار می‌شود) ولی برای حرکت سر، بیش از حد حساس نیست و اینطور برداشت می‌کند که کودک دوباره به خواب می‌رود.

زاویه‌ی دیدِ دوربین نظارت بر کودک دی‌لینک مدل DCS-825L، خیلی گسترده نیست؛ اما هدف شما این است که تخت‌خواب را نگاه کنید نه همه‌ی اتاق را. از این نظر، تخت‌خواب به صورت کامل در محدوده‌ی دید دوربین جای می‌گیرد. حتی در حالتی که در تنظیمات، کیفیت پایین تصویر انتخاب شده باشد، در هر دو حالت شب و روز، تصویر به اندازه‌ی کافی واضح هست تا باز شدن چشم‌های کودک، قابل تشخیص باشد. با این ویژگی‌ها، می‌توانید بفهمید که کودک چرخی می‌زند و دوباره به خواب می‌رود یا چرخی می‌زند و بیدار می‌شود و منتظر کسی است که او را در آغوش بگیرد.

وقتی که کودک خواب است و موبایل شما به برنامه متصل است، تأثیر قابل توجهی روی مصرف باتری گوشی نمی‌گذارد. اگر بخواهید در حین کنترل و مانیتور خواب کودک، با موبایل یا تبلت کارهای دیگری انجام دهید، اپلیکیشن دوربین، در حالت پس‌زمینه اجرا می‌شود و هشدارها و صداها را به شما اعلام می‌کند.

ممکن است گاهی اوقات، ارتباط با دوربین چند لحظه‌ای قطع شود؛ اما همیشه سریعا ارتباط برقرار می‌شود. این مشکل زمانی پیش می‌آید که از محدوده‌ی سیگنال‌دهی وای‌فای خارج شده‌اید و برنامه می‌خواهد به حالت از راه دور و اتصال به اینترنت موبایل تغییر کند.

آیا ارزش خرید دارد؟

دوربین بی‌سیم نظارت بر کودک دی‌لینک، همان کاری را انجام می‌دهد که به عهده‌ی آن گذاشته شده است. وقتی بیرون از اتاق هستید، کودک را کنترل و رصد می‌کند و به آسانی و با ضریب اطمینان بالا، تصاویر را به هر دستگاهی که در نزدیکی شماست، ارسال می‌کند.

اگر برای مراقبت از کودک، به دوربین نظارتی نیاز دارید، این محصول دی‌لینک به کار شما می‌آید؛ اما اگر می‌خواهید دوربینی داشته باشید که با سایر دستگاه‌های هوشمند در خانه ارتباط داشته باشد، باید به دنبال گزینه‌ی دیگری بگردید.

نگاه اجمالی

دوربین مراقبت از کودک بی‌سیم دی‌لینک، امکانات زیادی را در اپلیکیشن خود مهیا می‌کند که برای اندروید، آی‌اواس (iOS) و ویندوز فون عرضه شده و نسخه‌ای هم برای مرورگر اینترنت دارد؛ بنابراین می‌توانید با هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد، مراقب کودک دلبند خود باشید.

نقاط قوت:

  • کیفیت تصویر خوب
  • تنظیمات آسان
  • امکان اتصال مستقیم بدون وای‌فای