رسانه PCWorld: اس اس دی Adata XPG SX8200 Pro بهترین NVMe

SSD ای‌دیتا XPG SX8200 PRO  بهترین NVMe از نگاه PCWorld

کوچ کردن به SSD بهترین ارتقایی است که می‌توانید برای کامپیوتر شخصی خود انجام دهید. این دستگاه‌های حیرت‌آور، زمان‌های طولانی بوت شدن سیستم را از بین می‌برند، سرعت لود شدن برنامه‌ها و بازی‌ها را افزایش می‌دهند و به طور کلی باعث می‌شوند کامپیوتر شما، سرعت بیشتری را احساس کند. اما همه‌ی SSDها عملکرد یکسانی ندارند. بهترین SSDها عملکردی خوب با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند و اگر قیمت معیاری برای انتخاب SSD نباشد، باید سرعت خواندن و نوشتن SSD را در نظر بگیریم.

بسیاری از SSDها با فرم فاکتور 2.5 اینچی عرضه شده‌اند و از طریق همان پورت ساتا (SATA) که توسط هارد درایوهای قدیمی استفاده می‌شد، با کامپیوترها ارتباط برقرار می‌کنند. اما با تکنولوژی فوق پیشرفته‌ی درایوهای NVMe، با SSDهایی ریزنقش (gumstick) مواجه هستید که با درگاه M.2 در مادربوردهای جدید سازگار هستند، SSDهایی که روی آداپتور PCIe قرار می‌گیرند و مانند یک کارت گرافیکی یا یک کارت صدا و درایو Xpoint سه‌بعدی و… به مادربورد متصل می‌شوند.

بهترین SSD از نوع NVMe

SSD ای‌دیتا XPG SX8200 Pro دارای سرعتی مشابه سامسونگ 970 PRO است و به طرز غیر قابل انکاری، ارزان‌تر است. یک درایو فوق‌العاده با قیمتی فوق‌العاده.  این SSD پرسرعت، SSDهای مبتنی بر ساتا را در تست‌های خواندن/نوشتن پشت سر می‌گذارد و عملکردی بهتری را نسبت به مدل 960 پرو که در بالای رده‌بندی قرار گرفته، ارائه می‌کند؛ با این تفاوت که پول کمتری هم بابت آن خرج می‌کنید.