ایسوس کارت شبکه 10G خود با نام XG-C100C را معرفی کرد

ایسوس کارت شبکه 10G خود با نام XG-C100C را معرفی کرد

شرکت ایسوس کارت شبکه جدید 10 گیگابیتی (10GbE) خود با نام XG-C100C را برای استفاده در کامپیوتر‌های خانگی معرفی کرد. این کارت شبکه جدید، قطعه‌ای مکمل برای سویچ XG-U2008 خواهد بود که پنهای باند بسیار خوبی را ارائه می‌کند. این محصول برای استفاده در بازی‌هایی که نیازمند به پهنای باند زیادی هستند، مناسب است.

با پهنای باند ده گیگابیتی، این کارت می‌تواند سرعتی کمی بالاتر از 1000 مگابایت در ثانیه را ارائه کند. این پهنای باند برای استفاده از SSD‌های جدید NVMe در شبکه گزینه مناسبی است. در بازار امروزی نیاز شدید به ‌سخت‌افزار جدید شبکه احساس می‌شود اما محصولاتی مثل XG-100C می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های مشتریانی باشد که کارت شبکه داخلی مادربرد‌ها نمی‌توانند پاسخگوی آن‌ها باشند. کارت شبکه XG-C100C از استاندارد 10Gbe و 2.5 و حتی 5GbE پشتیبانی می‌کند. استاندارد پهنای باند پایین‌تر هنوز روی سویچ‌های خانگی قابل استفاده هستند. با استفاده از این سویچ‌ها، امکان بهره‌برداری از کابل‌های قدیمی‌تر CAT5e به وجود خواهد آمد و درنتیجه هزینه‌ای برای انجام سیم‌کشی جدید به کاربر تحمیل نخواهد شد. در تست‌های انجام‌شده مشخص‌شده که کاربر می‌تواند حتی با استفاده از کابل‌های CAT5e به سرعتی معادل 10 گیگابیت در ثانیه، در فاصله‌های کوتاه دست پیدا کند.

همچنین اولویت دهی صف IEEE 802.1p توسط کارت شبکه مذکور پشتیبانی می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد تا از تکنولوژی کیفیت خدمات (QoS) استفاده کند. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا بسته‌های مربوط به بازی را نسبت به دیگر ترافیک موجود اولویت‌دهی کند. برای مثال این ویژگی اجازه می‌دهد تا شما درحالی‌که ترافیک عادی را در شبکه خود دارید، تجربه بسیار مناسب‌تری از بازی مدنظر خود داشته باشید.

 از تکنولوژی کیفیت خدمات (QoS)

کارت شبکه چهار خط از PCI Express 3.0 را برای استفاده از کنترلر Aquantia AQtion به خود اختصاص خواهد داد. دو ویژگی باعث می‌شود که این محصول نسبت به دیگر کارت‌های شبکه ده گیگابیتی موجود در بازار متمایز شود. اولین ویژگی، قیمت بسیار مناسب این محصول نسبت به کارت شبکه های همرده است. ویژگی مهم دوم این محصول نیز استفاده از کنترلر AQtion AQC107 است. این کنترلر انرژی بسیار کمی مصرف کرده و به طبع گرمای کمتری نیز تولید خواهد کرد. بر اساس اطلاعات منتشرشده این محصول از یک هیت سینک ارزان‌قیمت استفاده می‌کند. البته ارزان‌قیمت بودن صرفاً نکته بدی نیست. هر دو ویژگی مذکور تقریباً مخالف محصولات مخصوص برای استفاده حرفه ای هستند. محصولات اینترپرایز معمولاً بسیار گران‌قیمت بوده و برای خنک ماندن نیز به ساختاری بسیار بهتر از چیزی که در کامپیوتر‌های خانگی به آن مجهز هستند، نیاز دارد.

سؤالی که شاید توسط بسیاری از افراد مطرح شود این است که چرا به یک کارت شبکه با پهنای باند 1000 مگابایتی نیاز خواهم داشت و چرا باید از آن استفاده کنم؟ اگر این سؤال برای شما نیز مطرح‌شده است، قطعاً هنوز نیازی به خرید کارت شبکه جدید ندارید. بسیاری از محصولاتی که در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شوند به‌صورت خودکار از استاندارد ده گیگابیتی پشتیبانی خواهند کرد. آیا خوب نیست که یک فیلم را باکیفیت بسیار بالا در حال استریم بدون هیچ مشکل و تأخیر مشاهده کنید؟ کارت‌های شبکه ده گیگابیتی تقریباً در همه محصولات جدید که نیاز به آن دارند مشاهده می‌شوند. تقریباً همانند استاندارد USB 3.1 نسل دوم، Thunderbolt 3 یا NVMe، استاندارد ده گیگابیتی پهنای باند را بهبود خواهد داد. این مورد یکی از ویژگی‌هایی است که برای رسیدن به بهترین تجربه بازی‌های آنلاین به آن نیاز دارید.

کارت شبکه چهار خط از PCI Express 3.0