خرید گوشی هوشمند

همانطور که در مطلب قبل اشاره کردیم مهم ترین پارامترهای رایج یک گوشی هوشمند اندازه صفحه نمایش، کیفیت دوربین و عمر باتری است که در هنگام خرید باید به آن ها توجه داشت. از طرفی موارد جزیی تری نیز وجود دارد که می توان به سیستم عامل هر گوشی اشاره کرد. در ادامه پارامترهای دیگر را مورد بررسی قرار خواهیم داد و مواردی را که در هنگام خرید گوشی هوشمند باید به آن توجه کنید را ذکر خواهیم کرد.

اندازه صفحه نمایش

امروز دوربین های زیر 4.5 اینچ کوچک محسوب می شوند در نتیجه به دنبال گوشی های بزرگتر از آن باشید تا از اندازه و کیفیت تصاویر بهره ببرید. حداقل رزولوشن صفحه ی گوشی شما باید 1080p باشد زیرا رزولوشن در کیفیت تصویر و نمایش بهتر تاثیر زیادی دارد. در صورتی که قابلیت VR برایتان هیجان انگیز است می توانید به دنبال گوشی هایی باشید که از وضوح بالایی برخوردارند و از هدست های VR پشتیبانی می کنند. کیفیت و اندازه صفحه نمایش، لذت بازی و نمایش فیلم و تصویر را چند برابر خواهد کرد.

کیفیت دوربین

دوربین گوشی یکی از قابلیت های کاربردی است که مدام مورد استفاده قرار می گیرد در نتیجه به کیفیت و ابزارهای دوربین گوشی هوشمندتان دقت کنید. دوربینتان باید حداقل از کیفیت 13 مگاپیکسل بهره ببرد تا عکاسی را برایتان لذت بخش کند. عمق رنگ، رزولوشن، کیفیت، ارائه ی فیلترها، عکاسی HDR، تایمر، بیوتی و دیگر موارد از قابلیت هایی هستند که در دوربین باید به آنها توجه داشته باشید.

خرید گوشی هوشمند

عمر باتری و کارایی

از آنجایی که کاربرد و استفاده ی گوشی های هوشمند روز به روز بیشتر می شوند در نتیجه شارژ و باتری زودتر خالی می شود و مدام باید پس از استفاده ی متوالی آن را به شارژر متصل نمایید. در نتیجه عمر باتری اهمیت زیادی در گوشی های هوشمند دارد. برنامه هایی که در پس زمینه فعال هستند مانند مسیریاب، جیمیل، نور صفحه و موارد این چنینی حجم زیادی از باتری شما را مصرف می کنند در نتیجه یکی از مهم ترین موارد در گوشی هوشمندتان عمل باتری خواهد بود.

پارامترهای جزیی دیگر

پس از در نظر داشتن این موارد مهم، پارامترهای دیگری نیز هستند که وجود آنها در گوشی های هوشمند لازم و ضروری است. برای مثال وجود یک حسگر اثر انگشت امنیت خوبی را در گوشی هوشمندتان فراهم می کند. میزان حافظه ی داخلی و پشتیبانی از کارت microSD، ضد آب بودن، دسترسی به قابلیت Wireless با قدرت بالا، اسپیکرهایی قوی و با کیفیت، درگاه USB-C، جک هدفون و باتری قابل جابه جایی از مواردی هستند در هنگام خرید گوشی باید به آن توجه داشته باشید. تمامی این موارد به دلیل کاربردی بودن مهم هستند و اگر یکی از این موارد از عملکرد ضعیفی برخوردار باشد موجب ضعف گوشی هوشمندتان خواهد شد.