تروجانی جدید در سیستم عامل اندروید

محققان امنیتی Bitdefender، تروجانی جدید را با قابلیت جاسوسی بالا در اندروید کشف کردند. این تروجان یک جاسوس به تمام معناست و نظارت گسترده ای را در اختیار مهاجمان قرار می دهد. این بد افزار که تریوت (Triout) نام دارد، پس از آلوده کردن دستگاه شما از طریق اپلیکیشن های محبوب، به تماس ها و پیام ها، عکس ها و فیلم ها، موقعیت مکانی و داده های شخصی شما دسترسی پیدا خواهد کرد. این بدافزار اندرویدی که توسط مجرمان سایبری استفاده می شود، تاکنون به کاربران زیادی آسیب رسانده است. نسخه هایی از این بد افزار در سال های گذشته در گوگل پلی کشف شد و توسط پژوهشگران گوگل از این فروشگاه اندروید حذف شد. اکنون عامل اصلی این حملات سایبری، فروشگاه های ثالث هستند که کاربران برای دانلود اپلیکیشن های مختلف از آن ها استفاده می کنند.

این بدافزار بسیار قدرتمند است و از قابلیت نظارت از راه دور از طریق سرور نیز بهره می برد در نتیجه تمامی داده های موجود در گوشی هوشمندتان از راه دور در اختیار هکرها قرار خواهد گرفت و ضبط خواهد شد. این تروجان جدید کاملا از عهده یک عملیات جاسوسی بر می آید و به راحتی یک سیستم هوشمند را به خطر خواهد انداخت. به نظر می رسد که این تروجان از روسیه ارسال شده اما سرورهای نظارتی آن در اسرائیل قرار دارند. جزییات زیادی از این حملات ارائه نشده است و مشخص نیست این بد افزار از سوی چه گروهی منتشر شده است.

 تروجانی جدید در سیستم عامل اندروید

این تروجان کاملا قابل پیشرفت است و در آینده آسیب های بیشتری را می تواند به کاربران وارد کند. تنها راه جلوگیری از چنین آسیبی، احتیاط و استفاده نکردن از فروشگاه های ثالث یا سایت های ناشناس است. زیرا این فروشگاه ها امنیت اپلیکیشن های موجود را تضمین نمی کنند در نتیجه ممکن است هرگونه بدافزاری در اختیار کاربران قرار گیرد و میلیون بار توسط افراد مختلف دانلود شود. بهترین فروشگاه برای دانلود اپلیکیشن ها، فروشگاه گوگل است که امنیت اپلیکیشن های مختلف را تضمین می کند. هرچند که گاهی گوگل نیز در این زمینه کاستی های داشته است اما عملکرد بهتری نسبت به دیگر فروشگاه های ثالث را ارائه می کند.