آیا با لایه امنیتی گوگل آشنایی دارید؟

آموزش تغییر DNS برای افزایش سرعت اینترنت

از آنجایی راه های مختلفی برای نفوذ به رمزهای عبور حساب های کاربری مختلف وجود دارد، نمی توان به رمزعبوری ساده برای حفظ امنیت داده ها در حساب های مختلف اطمینان کرد. این موضوع ثابت شده است که انتخاب یک رمز عبور ساده راه مناسب و امنی برای حساب های کاربری نیست. به همین دلیل کمپانی ها راه حل های امنیتی مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده اند و تاکید دارند تا کاربران به امنیت حساب های کاربری خود اهمیت دهند. یکی از کمپانی هایی که برای امنیت بیشتر حساب کاربری کاربران تلاش می کند کمپانی گوگل است و مدام به کاربران جیمیل توصیه می کند تا از قابلیت های امنیتی جیمیل بهره ببرند. لازم به ذکر است که تنها 10 درصد از کاربران جیمیل از لایه های امنیتی گوگل بهره می برند. گوگل این لایه ی محافظتی را برای استفاده ی کاربران Gmail ارائه کرده است و به جز وارد کردن نام کاربری و رمز عبور قابلیت دیگری نیز برای تایید اعتبار وجود دارد که می توانید از این قابلیت برای امنیت بیشتر بهره ببرید.

آموزش تغییر DNS برای افزایش سرعت اینترنت

قابلیت تایید اعتبار، یک لایه امنیتی است که از محیطی کاربر پسند بهره می برد و از کاربران می پرسد که آیا قصد ورود به حساب کاربری را دارند یا خیر؟ در ادامه نیز یک کد 6 رقمی را برای ورود به حسابتان ارسال می کند و می توانید با این روش امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید. این لایه امنیتی که به تایید حساب کاربری می پردازد از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده از آن بسیار ساده خواهد بود. در نتیجه باید برای امنیت بیشتر جیمیل خود، این لایه امنیتی را فعال کنید.

آموزش تغییر DNS برای افزایش سرعت اینترنت

گوگل همچنین دارای یک برنامه شناسایی رایگان برای iOS و اندروید است که به شما این امکان را می دهد تا کد اصلی را تایپ کنید (یا یک کد QR را اسکن کنید) و این کد هر 60 ثانیه تغییر خواهد کرد. این اپلیکیشن کمک زیادی به امنیت حساب های کاربری گوگل خواهد کرد که می توانید از آن بهره ببرید. شایان ذکر است که در مواردی گوگل می تواند کد مورد نظر را از طریق پیامک یا تماس تلفنی برایتان ارسال کند.

در نهایت باید بگوییم که برای افزایش امنیت حساب کاربری جیمیل، بهره گیری از تاییدیه دو مرحله ای گوگل واجب و ضروری است و این قابلیت از به خطر افتادن داده هایتان جلوگیری خواهد کرد. راه اندازی این قابلیت زمان زیادی لازم ندارد و برای دسترسی به آن کافی است تا وارد لینک https://myaccount.google.com/  شوید و تنظیمات مربوطه را اعمال نمایید.