آیا شما هم از گیمرهای طرفدار “کنسول های بازی” هستید؟ آیا می دانید که کدام کنسول بازی در حال حاضر بیشترین فروش را داشته است؟ در ادامه با همراه باشید تا شما را از وضعیت فروش و انتخاب کنسول های بازی آگاه کرده و همچنین اطلاعاتی از کنسول آتی “مایکروسافت” را در اختیار شما قرار دهیم.

موسسه IHS همواره در زمینه ارائه آمارهای بازار جزو برترین های جهان به حساب می آید؛ این موسسه به تازگی آخرین گزارش خود در زمینه کنسول های بازی نسل هشتم و کنسول بازی چند حالته نینتندو سوئیچ را منتشر کرده است که مطالعه آن خالی از لطف نیست. به گفته IHS، کنسول بازی PlayStation 4 با فروش 76.6 میلیون دستگاه، رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است. البته این در حالی است که Sony مدعی فروش چیزی نزدیک به 79 میلیون دستگاه است.

کنسول محبوب مایکروسافت با نام Xbox One نیز در انواع گوناگون خود تا کنون 39.1 میلیون دستگاه را راهی منازل گیمرها کرده است. مایکروسافت نیز ادعا می کند که در 1 سال اخیر، فروش این کنسول تا 15% رشد را نشان می دهد. همچنین کاربرانی که به عضویت سرویس Xbox Live درآمده اند نیز تا 13% رشد داشته اند. مایکروسافت ارائه برخی از بازی های 4K نظیر Far Cry 5 را از جمله دلایل افزایش فروش کنسول های بازی نسل 8.5 خود می داند. آیا شما هم برای بازی یک کنسول نسل هشتم یا نسل هشت و نیم را انتخاب می کنید؟

موسسه تحقیقاتی IHS سری هم به کنسول بازی Nintendo Switch زده و اعلام کرده است که این محصول نیز به عنوان یکی از موفق ترین محصولات نینتندو، تا کنون 17.79 میلیون دستگاه را به فروش رسانده است. همچنین در حاشیه کنفرانس های E3، مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرده است که کنسول بازی بعدی (که احتمالا نسل 9 است) را با نام Scarlett در سال 2020 میلادی راهی بازارهای جهانی می کند. از سوی دیگر، اطلاعاتی نیز از مشارکت Sony و AMD به گوش می رسد؛ ظاهرا این دو شرکت بزرگ در حال تدارک سخت افزاری جدید هستند تا کنسول بعدی سونی از آن استفاده نماید. به گفته برخی از شواهد و منابع اطلاعاتی، AMD اینبار از یک کارت گرافیک مستقل در کنار یک CPU به صورت جداگانه استفاده کرده و بر خلاف کنسول های فعلی و پیشین، خبری از یک تراشه مجتمع SOC نخواهد بود.