مسابقه کاراگاهان خبره: قسمت هجده‌ام، مربع‌های هم‌جوار+ پاسخ و برندگان مسابقه قبل

مسابقه هجده‌ام، مربع‌های هم‌جوار

برای ایجاد تنوع بیشتر برای آونگی های عزیز هر هفته مسابقه‌های هیجان انگیزی را با جوایز مختلف برای شما در نظر گرفته‌ایم. ساختار این مسابقه‌ها که با عنوان «کارآگاهان خبره» در سایت آونگ منتشر خواهند شد، بسیار ساده است و سعی کرده‌ایم که سوال‌ها به گونه‌ای طراحی شوند که با جستجوهای زیرکانه به جواب برسید! هر مسابقه دو بخش دارد! در بخش اول یک تصویر را به شما نشان می‌دهیم. این تصویر جزیی از یک تصویر بزرگتر است که شما به عنوان یک کارآگاه باید عکس اصلی را پیدا کنید. در بخش دوم هم یک سوال طرح می‌شود که شما به روش‌های مختلف می‌توانید جواب آن را پیدا کنید. برای معمای این هفته آماده‌اید؟ ابتدا برندگان مسابقه قبلی را معرفی می‌کنیم و بعد از آن در مسابقه این هفته شرکت کنید.

جایزه هفته: دو عدد فلش مموری UV140 32GB

 

بخش اول: تکـــه‌ای از تصویر

تصویر زیر مربوط به کدام یک از محصولات آونگ است؟ (5 امتیاز) می‌توانید در سایت آونگ پیدا کنید.

بخش دوم: سوال هــفته

تصویر زیر را در نظر بگیرید.در سطرها و ستون‌های زیر اعداد 1 تا 6 را به گونه‌ای قرار دهید که در هر سطر و ستون یکبار تکرار شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که خانه‌هایی که به هم مرتبط هستند باید اعداد یکسانی داشته باشند.

فرصت شرکت در مسابقه تمام شده است. لطفا در مسابقه جدید شرکت کنید.

نظرات و پیشنهادات خود را برای هرچه بهتر شدن مسابقات هفتگی نیز برای ما کامنت بگذارید.

برندگان مسابقه کوتوله‌ها

  1. ندا خیری <n*********i@yahoo.com>
    لطفا برندگان مسابقه اطلاعات تماس شامل نام، نام‌خانوادگی، شماره تماس و آدرس پستی‌شان را به آدرس webmarketing [at] avang.ir ارسال کنند. جوایز بین 7 تا 10 روز کاری از زمان ارسال اطلاعات برای برنده‌ها ارسال خواهد شد.

پاسخ مسابقه قبل

در مسابقه قبل 685نفر در مسابقه شرکت کردند که از این میان:

  • 682نفر پاسخ قسمت اول را صحیح دادند.
  • 150نفر پاسخ قسمت دوم را صحیح دادند.
    ممنون از همه که شرکت کردید و امیدواریم به زودی جزو برنده‌های ما باشید.

جواب قسمت اول مسابقه پاوربانک سری M اندرومدیا است و جواب بخش دوم هم به شرح زیر است:

جواب نهایی:

 

در واقع تصویر صحیح و کامل تصویر دوم است؛ در تصویر دوم قسمتی از هر کوتوله در نیمه بالایی و قسمتی نیز در نیمه پایینی است. اگر نیمه پایین را ملاک قرار داده و کوتوله ها (یا قسمتی از کوتوله ها که در نیمه پایین است) را در آن بشماریم به عدد 14 می رسیم و اگر همین کار را برای نیمه بالایی نیز انجام دهیم باز هم به عدد 14 می رسیم و اگر کل تصویر را نیز ملاک قرار دهیم باز به عدد 14 می رسیم چون همانطور که گفتم هر کوتوله قسمتی در پایین دارد و قسمتی در بالا.
ولی در تصویر بالایی یا تصویر اول نیمه ی بالای تصویر به سمت راست (یا چپ) شیفت داده شده (یا به قول سوال دو قسمت جا به جا شده اند)و این باعث شده کوتوله سوم از سمت راست فقط در نیمه بالای تصویر و کوتوله دهم از سمت راست نیز فقط در نیمه پایین تصویر باشد و هر دو آنها در نیمه دیگر هیچ عضو یا قسمتی نداشته باشند! حال اگر نیمه بالایی تصویر اول را ملاک قرار داده و کوتوله ها(یا قسمت هایی از کوتوله ها) را بشمارید به عدد 14 میرسید که اگر کوتوله دهم را که تماماً در نیمه پایین است به آن اضافه کنیم در مجموع می شود 15 کوتوله (می توان نیمه پایین تصویر را ملاک قرار داد و شمرد که باز هم به عدد 14 می رسیم و با احتساب کوتوله سوم که در تصویر اول تماما در بالای صفحه است می توان به عدد 15 رسید) و اگر کل تصویر را نیز ملاک قرار دهیم علاوه بر 13 کوتوله مشترک بین قسمت بالا و پایین، هم کوتوله سوم و هم کوتوله دهم شمرده خواهند شد که می شود 15 تا.
در واقع می توان گفت هیچ کوتوله ای حذف نشده بلکه عضوی از هر کوتوله به دیگری منتقل شده که این اعضای منتقل شده هم اندازه نیستند و این امر چنین خطایی را ایجاد می کند !

این جواب را آقای مجید راه‌بر فرستادند که از ایشان تشکر می‌کنیم.