راهنمای خرید دوربین بی سیم

اگر نمی‌توانید با حضور فیزیکی امنیت منزل، محل کار و یا خانه ویلایی خود را تامین کنید، بهترین گزینه برای شما دوربین‌های پیشرفته بی‌سیم است که به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت زنده تصاویر دوربین انتخابی خود را تماشا کنید.

برخلاف دوربین‌های معمولی امنیتی، دوربین‌های تحت شبکه، دوربین‌های ابری یا دوربین‌های بی‌سیم نیازی به یک سیستم تلویزیون مداربسته و کابل‌کشی خاص برای کار کردن ندارند. در عوض آنها به شبکه خانگی شما به وسیله کابل شبکه و یا بی‌سیم متصل می‌شوند، مانند لپ‌تاپ و تبلت شما.

به محض برقراری اتصال، می‌توانید از طریق هر کامپیوتر متصلی تصاویر دوربین را مشاهده نمایید. دستگاه‌های انعطاف‌پذیر حتی به شما اجازه می‌دهد تا از طریق یک مرورگر وب، تلفن هوشمند یا تبلت تصاویر را مشاهده کنید. یعنی یک گزینه بسیار مناسب برای نظارت در همه جا.

دوربین‌های بی‌سیم، گزینه‌ای بسیار عالی برای صاحبان منازل، صاحبان مشاغل، صاحبان حیوانات خانگی، والدین و تمام کسانی است که می‌خواهند بر مکان و یا موضوعی خاص نظارت کنند. این مقاله، برای کمک در خرید دوربین بی سیم، اطلاعاتی کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد.

دوربین‌های بی‌سیم، پاسخگوی هر نیاز

به صورت میانگین، در زمان خرید دوربین بی سیم، کاربر خانگی نیاز به سیستم نظارتی دارند که دارای قیمتی مقرون به صرفه باشد، در حالی که صاحبان کسب و کار ممکن است نیاز به دوربینی با کارایی بیشتر و قابلیت سازگاری با دستگاه‌های امنیتی فعلی دارند. دوربین‌های تحت شبکه به دو دسته مختلف برای پاسخگویی به این دو نیاز متفاوت دسته‌بندی می‌شوند:

دوربین‌های خانگی

این دوربین‌ها کوچک، بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای کاربر خانگی هستند.این دوربین‌ها برای راه‌اندازی و استفاده آسان طراحی شده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوربین‌ها می‌توان به قابلیت بی‌سیم و اندازه جمع‌وجور برای انعطاف‌پذیری بیشتر هنگام نصب، قیمت مناسب برای خرید چندین دستگاه، قابلیت بررسی دستگاه از طریق مرورگر وب و تلفن‌های اندروید و iOS اشاره کرد.

دوربین‌های حرفه‌ای

این دوربین‌ها، از دوربین‌های خانگی گران‌تر هستند.با این حال، صرف هزینه‌ی بیشتر موجب می‌شود که دوربین شما از ویژگی‌های بیشتری همچون دستگاه‌های حسگر و آلارم خطر برخوردار باشد. ویژگی‌های کلیدی شامل بدنه مقاوم و بادوام برای کارایی مادام‌العمر، قابلیت اتصال کابلی و یا بی‌سیم و خروجی برای دستگاه‌های کنترل زنگ و دستگاه‌های کنترل دسترسی می‌شوند. این راهنما بیشتر بر روی دوربین‌های خانگی متمرکز می‌شود. همه دوربین‌ها عملکرد و کارایی یکسانی ندارند. در این بخش، ما به مهم‌ترین ویژگی‌ها و آنچه برای شما اهمیت دارد، می‌پردازیم.

درگاه وب

بعضی از دوربین‌ها نیاز به نرم‌افزار برای دسترسی به خروجی دوربین دارند و فقط کامپیوترهایی که دارای این نرم‌افزار نصب شده هستند می‌توانند خروجی دوربین را مشاهده کنند.دوربین‌های دیگر مانند دوربین‌های D-Link Wi-Fi، انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و با استفاده از یک مرورگر وب در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید دوربین‌های خود را به صورت مستقیم  یا از راه دور و از طریق هر کامپیوتر متصل بررسی نمایید.

اتصال بی‌سیم

دوربین‌های بی‌سیم این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید بر نقاطی که نصب دوربین‌های کابلی دشوار است، نظارت داشته باشید.به راحتی اتصال لپ‌تاپ یا تبلت خود به شبکه خانگی، می‌توانید دوربین‌های بی‌سیم خود را نیز به شبکه وصل نمایید.

نرم‌افزار تلفن همراه

برای آنکه بتوانید در همه جا و در حال حرکت دوربین‌های خود را کنترل نمایید، نیاز به دوربینی دارید که به شما این امکان را بدهد، از طریق تلفن همراه و یا تبلت خود تصاویر دوربین را به صورت زنده مشاهده نمایید.mydlink™ Lite نرم‌افزار مخصوص دی لینک است که قابلیت نصب روی دستگاه‌های ویندوزی، اندرویدی و iOS  را دارد.این برنامه با تمام دستگاه‌هایی که از mydlink پشتیبانی می‌کنند سازگار است و به صورت رایگان در دسترس است.به کمک mydlink™ Lite می‌توانید خانه و محل کار خود را ببینید و مراقب فرزندان، حیوانات خانگی و اشیا با قیمت خود باشید.

حسگر حرکتی

اگر مایل باشید فقط در هنگام یک حرکت، صحنه را ضبط نمایید، هم در فضای دستگاه ذخیره‌سازی خود صرفه‌جویی کرده‌اید و هم به راحتی می‌توانید همان چیزی را که نیاز دارید، مشاهده کنید. می‌توانید با خرید دوربین بی سیم و برنامه زمان‌بندی و بهره‌مندی از حسگر صوتی، آنچه را می‌خواهید بر روی حافظه جانی ضبط نمایید.

حسگر حرکتی پیشرفته

برای عملکرد بهتر حسگر حرکتی در روز و شب، دوربین‌های خاص دارای سنسور مادون قرمز هستند که به جای نشانه‌های بصری از تغییرات حرارتی باری تشخیص حرکت استفاده می‌کنند.این ویژگی برای نظارت در شب بسیار مناسب است زیرا یک دوربین استاندارد در نور کم قادر به تشخیص حرکت نیست. پیشنهاد دی-لینک DCS-2630L, DCS-5222L است.

دید در شب

بعضی از دوربین‌ها می‌توانند با استفاده از نور مادون قرمز در نور بسیار کم و یا تاریکی مطلق تصویری با وضوح بالا در اختیار شما قرار دهند.نور مادون قرمز برای چشم انسان نامرئی است، اما برای دوربین،  تصویری کاملا واضح، حتی در تاریکی کامل ایجاد می‌کند.

حسگر صوتی

برای کسانی که قصد مراقبت از عزیزان یا منزل خود را از راه دور دارند، داشتن حسگر صوتی، علاوه بر حسگر حرکتی،ویژگی مهمی محسوب می‌شود.با استفاده از هشدارهای خودکار ایمیل و توانایی تنظیم حسگر صوتی برای محدوده‌ای مشخص، این امکان را به شما می‌دهد تا همه چیز تحت کنترل شما باشد.

درگاه MicroSD

گاهی اوقات علاوه بر مشاهده زنده تصاویر دوربین‌های مدار بسته احتیاج به ضبط این تصاویر دارید.تمام دوربین‌های دی-لینک، دارای قابلیت ضبط روی دستگاه ذخیره‌ساز هستند، اما برای ضبط بدون دردسر، اکثر دوربین‌ها دارای درگاه micro SD هستند.به وسیله این درگاه می‌توانید به راحتی تصاویر رو به صورت متسقیم روی حافظه جانبی ضبط کرده، از طریق نرم‌افزار mydlink و یا از طریق سایت www.mydlink.com به آنها دسترسی داشته باشید.

پرفروش‌ترین مدل‌های دوربین  دی-لینک

بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مدل کلاسیک

ممکن است شما تازه با دنیای دوربین‌های بی‌سیم آشنا شده باشید و می‌خواهید نحوه کار این دوربین‌ها را تست کنید. می‌توانید قبل از تصمیم‌گیری برای خرید دوربین بی سیم با یک دوربین مقرون به صرفه با راه‌اندازی آسان کار خود را آغاز کنید. شما نیاز به یک دوربین با چراغ‌های مادون قرمز برای داشتن تصویری واضح در روز و شب و حسگر حرکتی پیشرفته هستید،که هر حرکت و یا اتفاق ناخواسته‌ای را به شما اطلاع دهد. پیشنهاد دی-لینک HD Wi-Fi Camera DCS-936L است.

زاویه دید 180 درجه

نیاز شما مراقب کامل و دقیق از تمام فعالیت‌های روزانه است.با یک لنز 180-درجه می‌توانید یک اتاق را به صورت کامل تحت نظر داشته باشید.شما نیاز به یک دوربین با حسگر صوتی و حرکتی و وضوح تصویر HD 1080P دارید، که بتوانید با آرامش خاطر در هر زمان و هر مکانی، از عزیزان خود محافظت کنید. پیشنهاد دی-لینک به شما : 180-Degree Wi-Fi Camera DCS-2530L است.

مدل Pan & Tilt

هر چقدر هم که حیوانات خانگی خرابکاری کنند و دردسر درست کنند، باز هم شما عاشق آنها هستید.شما نیاز به یک دوربین با قابلیت pan/tilt و دید در شب دارید تا بتوانید همیشه و همه جا نظارتی خوب بر آنها داشته باشید. پیشنهاد دی-لینک HD Pan & Tilt Wi-Fi Camera DCS-5030L است.

دوربین فضای خارجی

این دوربین با بدنه مقاوم و ضد آب، این امکان را فراهم می‌کند تا در فضای خارجی منزل، حیاط پشتی و یا خارج از فروشگاه از آن استفاده نمایید. پیشنهاد دی-لینک HD Outdoor Wi-Fi Camera DCS-2330L است.