تفاوت شبکه بیسیم استاندارد N در مقابل شبکه استاندارد بیسیم AC

شبکه ac نسل آینده شبکه های بی سیم است که می‌تواند کل شبکه بیسیم خانه شما را متحول کند، اما سوال اینجاست که چه موقع باید به سراغ این شبکه رفته و تفاوت شبکه N و AC در چیست؟
اگر اخیرا شبکه N را پیاده سازی کرده باشید، نگرانی زیادی در این مورد وجود ندارد. هنوز هم بخش زیادی از عمر سرمایه گذاری شما باقی مانده و بر خلاف نسل های پیشین شبکه های بی سیم، به آسانی و بدون نگرانی می توانید به ترکیب و فناوری جدید بپردازید. این به معنای آن است که می توانید با خرید اکسس پوینت های 802.11ac در طی زمان و جایگزین کردن یا تکمیل شبکه تان، آن را به فناوری جدید مجهز کنید.
اولین تفاوت شبکه N و AC وجود سرعت های بالاتر است.  سرعت های بالاتر به معنای پهنای باند بیشتر برای تمامی کاربران شبکه است  چراکه برای مثال اگر با سرعت بیشتری داده درخواستی دریافت شود، با سرعت بیشتری هم می توان آن را به کاربر رساند. نخستین نسل اکسس پوینت ها در ac ، پهنای باندی تا 1.3 گیگابیت در هر ثانیه را تأمین خواهند کرد. این سرعت سه برابر سرعتی است که یک اکسس پوینت n با آنتن های دوگانه قادر به ارائه آن است. البته سرعت تماما به متغیرهایی نظیر ظرفیت کلاینت، فاصله از اکسس پوینت، کیفیت سیگنال ها و … وابسته است؛ اما می توان تفاوت شبکه N و AC را به عوض کردن اتومبیل سواری خانوادگی تان با یک فراری جدید تشبیه کرد!

برای اینکه کاملا با تفاوت شبکه N و AC آشنا بشید در اینفوگرافی زیر به سادگی آنها را مقایسه کرده‌ایم.

تفاوت شبکه بیسیم N و شبکه بیسیم AC