راهنمای انتخاب سوئیچ شبکه 48 پورت PoE

سوئیچ شبکه 48 پورت PoE

با گسترش خانه‌های هوشمند و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMBها)، شاهد رشد روزافزونی در استفاده از دستگاه‌هایی که از PoE پشتیبانی می‌کنند، هستیم. دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه ( IP Camera)، تلفن VoIP، اکسس پوینت‌های وایرلس (WAP)، دستگاه‌های اینترنت اشیا و… از این جمله هستند. بنابراین نیاز به مدلی از سوییچ‌های شبکه که به کمک آن‌ها می‌توان برق چندین دستگاه را با تکنولوژی PoE تأمین کرد، بیش از هر زمان احساس می‌شود. امروزه مدل های متنوعی از سوییچ شبکه 48 پورت PoE هم در بازار وجود دارد. پس باید ببینیم چگونه یک سوئیچ PoE گیگابیتی با 48 پورت انتخاب کنیم که برای استفاده‌ی ما مناسب باشد. همچنین باید به این پرسش پاسخ دهیم که مهمترین فاکتورها در خرید سوییچ شبکه 48 پورت PoE چیست؟ در این مقاله، پاسخ‌های دقیقی برای این پرسش‌ها ارائه می‌کنیم.

موارد مهم در انتخاب سوئیچ شبکه 48 پورت PoE

همانطور که می‌دانید، سوئیچ PoE برای دستگاه‌هایی که از فناوری PoE پشتیبانی می‌کنند، هم داده و هم برق را منتقل می‌کند و ابزاری مهم برای اتصال دستگاه‌های PoE است. امروزه سوئیچ PoE با 48 پورت یکی از گزینه‌های محبوب برای متخصصان شبکه است؛ چرا که امکانات لازم برای گسترش شبکه را به خوبی فراهم می‌کند. حالا باید ببینیم که از لحاظ استفاده از این سوئیچ‌ها باید چه مواردی را مدنظر قرار دهیم؟

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی سوییچ PoE می‌توانید مقاله مخصوصِ معرفی سوئیچ PoE را بخوانید.

توان سوییچ (Power Budget)

سوئیچ PoE مدل DGS-3120-48PC دی لینک

 سوئیچ PoE مدل DGS-3120-48PC دی لینک

توان سوئیچ در تأمین برق یا همان Power Budget یکی از کلیدی‌ترین فاکتورهایی است که اکثر کاربران هنگام خرید سوئیچ PoE باید به آن توجه کنند. طبق تعریف سایت ویکی‌پدیا، استاندارد PoE (یعنی IEEE 802.3af) روی کاغذ تا 15.4 ولت جریان برق مستقیم (DC) را برای هر پورت فراهم می‌کند، در حالی که استاندارد +PoE می‌تواند تا 30 ولت برق برای هر پورت تأمین کند؛ اما فقط می‌تواند در لحظه، 25.5 ولت برق به دستگاه‌های شبکه منتقل کند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره PoE بدانید.

البته به صورت بلادرنگ و در لحظه، هر پورتی به 30 ولت برق احتیاج ندارد و اکثرا در محدوده‌ی کمتر از 15 ولت قرار دارند. با این توصیف، حداکثر توان هر پورت و اینکه چه تعداد از پورت‌های سوئیچ از تکنولوژی PoE پشتیبانی می‌کنند، جزء مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید تا مطمئن شوید که سوئیچ توان کافی برای تأمین برق تجهیزات شما را دارد. در برخی از سوییچ ها مانند مدل DGS-3120-48PC دی لینک این امکان وجود دارد تا با اضافه کردن پاور ماژول جانبی ( مثلا مدل DPS-700) توان PoE سوییچ را از 370w به 740W  افزایش دهید.

بی‌صدا بودن سوییچ PoE

صدایی که فن سوئیچ PoE تولید می‌کند، برای بسیاری از کاربران آزاردهنده است. اگرچه سوئیچ‌های بدون فن مانند سوئیچ‌های 8 پورت PoE وجود دارند اما تعداد پورت‌های آن‌ها پاسخگوی نیاز کاربران نیست. از آنجایی که برخی از کاربران می‌خواهند از سوئیچ‌های پیشرفته‌ی گیگابیتی PoE با 48 پورت در محل کار یا حتی خانه استفاده کنند، صدای ناشی از سوئیچ PoE بسیار آزاردهنده خواهد بود. بنابراین میزان صدایی که از سوییچ PoE منتشر می‌شود، جزء پارامترهایی است که بسیاری از افراد باید به آن توجه کنند.

قیمت سوئیچ PoE

قیمت سوئیچ 48 پورت PoE داغ‌ترین موضوعی است که افراد به آن اهمیت می‌دهند. چون فروشندگان متنوعی برای سوئیچ PoE وجود دارد، قیمت سوئیچ 48 پورت PoE هم متغیر است. قیمت این سوییچ‌ ها از چند میلیون تومان شروع می‌شود و به ده‌ها میلیون تومان هم می‌رسد. این قیمت‌های مختلف به کاربران حق انتخاب می‌دهد و هرکس می‌تواند گزینه‌ی مناسب را برای شبکه‌ی خود انتخاب کند.

برند و گارانتی سوئیچ PoE

برندهای تولیدکننده‌ی سوئیچ PoE نیز همانند قیمت سوئیچ، متنوع هستند. برای سوئیچ‌هایی که گارانتی دارند، باید به شرکت گارانتی‌کننده توجه کنید و از اعتبار آن مطمئن شوید. همچنین برخی از برندها تأکید کرده‌اند که گارانتی مادام‌العمر شامل محصولاتی می‌شود که از فروشگاه‌های مجاز تهیه شده‌اند. بنابراین هنگام خرید سوییچ 48 پورت PoE به اعتبار فروشنده دقت کنید. شما می توانید سوئیچ های PoE و +PoE برندهای IP-Com، Dlink و Tenda را با گارانتی و خدمات پس از فروش آونگ تهیه نمایید.

نتیجه‌گیری در مورد سوئیچ شبکه 48 پورت PoE

مقاله سوئیچ شبکه 48 پورت PoE

سویئچ مدل DGS-1510-52XMP دی لینک

سوییچ شبکه 48 پورت PoE که پورت +SFP دارد مانند مدل DGS-1510-52XMP ٔدی لینک به طراحان شبکه کمک می‌کند که به عملکردی حرفه‌ای برای شبکه دست پیدا کنند و شبکه را تا نقاطی بسیار دور گسترش دهند. مصرف برق، سروصدا و برند سوییچ، جزء نکاتی هستند که کاربران باید در هنگام خرید سوئیچ PoE مدنظر داشته باشند. هیچ‌کس نمی‌تواند بدون وجود آب، شناگر خوبی شود. بنابراین انتخاب یک برند معتبر مثل دی لینک که تجهیزات شبکه را برای دیتاسنترها و شبکه‌های تجاری و سازمانی ارائه می‌کند، بسیار مهم است.