شرکت ADATA در نمایشگاه Flash Memory 2019 از آخرین ذخیره‌سازهای صنعتی و حافظه‌های DDR4 خود رونمایی خواهد کرد

شرکت مطرح ADATA که پیشتاز تولید ماژول‌های DRAM، محصولات مبتنی بر فلش NAND و لوازم جانبی گوشی‌های همراه است، در غرفه 714 نمایشگاه Flash Memory 2019 که یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های مربوط به حافظه و ذخیره‌سازها در سطح جهان است، حضور خواهد داشت. این رویداد در تاریخ 6 تا 8 ماه آگوست و در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد. شرکت ADATA قصد دارد در این نمایشگاه از محصولات خط تولید صنعتی خود شامل SSDهای SLC، MLC و 3D NAND، SSDهای مبتنی بر PCle و ماژول‌های حافظه DDR4 2666 رونمایی کند. این محصولات از لحاظ عملکرد و امنیت نسبت به نسل‌های پیشین خود پیشرفته‌تر شده‌اند و نیاز کاربران را در زمینه‌های اینترنت اشیاء و اینترنت 5G برآورده می‌کنند. علاوه بر این، شرکت ADATA قصد دارد در ششم و هفتم آگوست، در زمینه کاهش آسیب‌پذیری‌های SSDهای Opal 2.0 و SED و همچنین شیوه‌های آزمایش عملکردی این شرکت با کاربران بحث و تبادل نظر کند.

عملکرد فوق العاده و امنیت داده ها در عصر 5G

با گسترش اینترنت 5G، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و رایانش ابری، کاربران به دنبال راه‌هایی آسان‌تر و امن‌تر برای برای ذخیره‌سازی حجم‌های بالای اطلاعات هستند. شرکت ADATA در نمایشگاه Flash Memory قرار است از آخرین محصولات مبتنی بر PCle خود یعنی SSD موسوم به IM2P33E8 M.2 280 و کارت حافظه نسل جدید تایپ B خود یعنی ICFP301 CDexpress رونمایی کند. SSD موسوم به IM2P33E8 PCIe Gen3x4 M.2 2280 سرعت خواندن/نوشتن 3.2/3.5 گیگابایت بر ثانیه دارد که به آن اجازه می‌دهد حجم بسیار بالایی از اطلاعات را با سرعت زیادی پردازش کند. کارت حافظه ICFP301 CFexpress Type B هم در سمت دیگر این داستان حضور دارد و برای پردازش تصاویری با کیفیت بسیار بالای 4K و 8K طراحی شده است. این کارت حافظه با CFA و NVMe مطابقت دارد و سرعت انتقال اطلاعات آن هم به 1700/1200 مگابایت بر ثانیه می‌رسد که چهار برابر سرعت کارت‌ حافظه‌های استاندارد CFast است.

شرکت ADATA برای افراد و شرکت‌هایی که مسائل امنیتی برایشان اهمیت بسیار بالایی دارد، دو نمونه SSD صنعتی نیز معرفی خواهد کرد. این SSDها با نام‌های SATA SR1100E و EDSFF E1.S-based IED1USEC معرفی خواهند شد. نمونه sr1100e با استاندارد رمزنگاری FIPS 140-2 و قابلیت پشتیبانی از سامانه اصلاح‌کننده خطاهای LDPC ECC برای رایانه‌های صنعتی و دیتاسنترها در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. نمونه IED1USEC نیز دارای کارکردهایی ضروری برای سرورها است که در این بین می‌توان به hot plugging و محافظت در برابر قطعی برق اشاره کرد.

ظرفیت و دوام بیشتر

جدا از امنیت بیشتر، ADATA نیاز کاربرانی که به ظرفیت‌ و دوام بیشتر نیاز دارند را هم مد نظر قرار داده است. کمی پیش‌تر، ADATA اعلام کرده بود که استاندارد SSDهای صنعتی خود را از 3D TLC به 3K P/E ارتقا داده است که مقاومت و دوام آن‌ها را برابر با SSDهای 2D MLC می‌کند. برای کاهش قیمت و همچنین افزایش دوام بیش از پیش، شرکت ADATA از فناوری A+ SLC نیز استفاده می‌کند. این فناوری به معنای استفاده از نسخه‌ای خاص از فریمور مخصوص NAND Flash با الگوریتم مرتب‌سازی A+ است که می‌تواند منجر به مشاهده عملکردی در حد SLC روی فلش‌های MLC شود. SSDهای مبتنی بر فناوری A+ SLC بسیار پایا هستند و موازنه قیمت به عملکرد در آن‌ها بسیار قابل توجه است و در نتیجه، ارزش خرید بسیار بالایی دارند.

بازه وسیع مقاومت حرارتی و خواص ضد سولفوراسیون

با توجه به وخامت وضعیت آب و هوایی در سراسر جهان، تجهیزات صنعتی نیز در معرض آسیب دیدن به خاطر رطوبت، خوردگی، آلودگی و قرار گرفتن در معرض دمای بسیار بالا هستند. شرکت ADATA برای بسیاری از محصولات رده صنعتی خود از فناوری ضد سولفوراسیون استفاده کرده است تا از مضرات به وجود آمدن سولفید نقره جلوگیری کند. این محصولات در حالت خوشبینانه، می‌توانند بازه دمایی40- تا 85+ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند. برای تضمین عملکرد و مقاومت این ادوات، شرکت ADATA آن‌ها را در آزمون‌های سختی مثل قرار دادن در فضایی با سولفور بالا، حرارت بالا و رطوبت بالا و طبق استاندارد ASTM B809-95 امتحان می‌کند. با این حال، ADATA از استفاده از پوشش‌های با ساختار پلیمری در PCBها نیز غافل نشده است تا مقاومت این ادوات را به حداکثر برساند. وجود این پوشش پلیمری کمک می‌کند که بخش‌های داخلی ادوات نیز در برابر مایعات، گرد و غبار و سایر عواملی که می‌توانند باعث خوردگی یا ایجاد اتصال کوتاه در ادوات شوند ، مقاوم باشند.