آماده کردن هاردیسک مدل HD710A

چگونه هاردیسک مدل HD710A را برای استفاده در ویندوز آماده کنیم؟

همانطور که در جریان هستید، هاردیسک HD710A  به صورت پیش فرض جهت استفاده در سیستم عامل مک طراحی شده است، اما با شما می‌توانید با روشی که در ادامه مطلب ارائه می‌دهیم از این دستگاه در سیستم عامل ویندوز نیز استفاده کنید. با ما همراه باشید.

پس از برقراری اتصال هاردیسک با کامپیوتر خود، با راست کلیک بر روی MY Computer و انتخاب گزینه Manager کادری با مشخصات زیر ظاهر می‌گردد.

disk managment

با انتخاب گزینه Disk Management  در قسمت Storage  به قسمت شناسایی تمام دستگاه‌های ذخیره سازی در سیستم فوق دسترسی ایجاد می‌گردد و همانطور که در شکل بالا مشاهده می‌کنید هاردیسک موردنظر به صورت سه پارتیشن در سیستم عامل ویندوز شناسایی گردیده است .

command prompt disk part

جهت فرمت‌بندی هاردیسک فوق، برنامه Command prompt  را اجرا می‌کنیم که کادر فوق نمایان می‌گردد. ( برنامه Command prompt  یا همان CMD  در ویندوز به صورت پیش فرض در هنگام نصب ویندوز بر روی سیستم نصب می گردد و در صورت تایپ دستور CMD  در برنامه Run قابل دسترسی می باشد. )
همانطور که در عکس پایین مشاهده می‌کنید پس از تایپ DiskPart  درون کادر CMD، کادر دیگری جهت دسترسی به دیسک‌های درون سیستم  با مشخصات زیر ظاهر می‌گردد.

فرمت‌بندی هاردیسک فوق، برنامه Command prompt

در این کادر با تایپ Sel Disk …  نسبت به انتخاب هاردیسک HD710A  به جهت فرمت‌بندی اقدام می‌نماییم. لازم به ذکر است شماره دیسک انتخابی در دستور Sel  باید همانند عکس بالا با شماره هارد شما در سیستم عامل‌تان یکسان انتخاب گردد در صورت انتخاب اشتباه امکان فرمت هاردیسک دیگر و یا هارد داخلی سیستم شما می‌باشد. لذا در انتخاب شماره دیسک دقت نمایید.

انتخاب هاردیسک HD710A به جهت فرمت‌بندی

در ادامه دستور بالا همانند شکل زیر با تایپ دستور Clean نسبت به پاک کردن پارتیشن بندی اولیه هارد اقدام می‌نماییم.

تایپ دستور Clean command prompt

همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌نمایید دستور Clean سبب یکپارچه سازی دیسک انتخابی می‌شود.

دستور Clean سبب یکپارچه سازی دیسک

پس از پاک‌سازی کامل فرمت‌بندی پیش فرض و گشودن مجدد کادر Disk Management، در ادامه نسبت به فرمت بندی دلخواه و سازگار با ویندوز اقدام می‌نماییم .
با راست کلیک بر روی Disk 2 و انتخاب گزینه Initialize disk کادر زیر نمایان می گردد که، تمام گزینه های موجود در کادر را همانند شکل زیر انتخاب می نماییم.

disk managment گزینه Initialize disk
disk managment گزینه Initialize disk

مجددا بر روی Disk 2 راست کلیک میکنیم و گزینه New Simple Volume را انتخاب می‌کنیم که با ادامه مراحلی همانند شکل‌های زیرنسبت به ساخت پارتیشن اقدام می‌گردد.

disk managment گزینه New Simple Volume
disk managment گزینه New Simple Volume
disk managment گزینه New Simple Volume
disk managment گزینه New Simple Volume
completing the new simple volume wizard

پس از طی روند فوق، همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌نمایید، پارتیشن سازگار با ویندوز در هاردیسک ایجاد می‌گردد.
لازم به ذکر است تمام مراحل فوق از طریق برنامه‌های جانبی قابل نصب بر روی ویندوز نیز انجام پذیر می‌باشد و چنانچه نیازمند بازگردانی فرمت پیش فرض هاردیسک فوق (فرمت سازگار با سیستم عامل مک) می باشید، با استفاده از برنا مه‌های پارتیشن‌بندی همچون پاراگون و یا غیره نسبت به بازگردانی فرمت اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید : آموزش رمزگذاری بر روی هارد اکسترنال + معرفی نرم افزار
بازگردانی فرمت disk defragment