امنیت حریم‌خصوصی در iOS بیشتر است یا در اندروید؟

امنیت حریم خصوصی در iOS بیشتر است یا در اندروید

بر اساس گزارش ها و بررسی های انجام شده مشخص شد که کاربران اندروید 10 برابر بیشتر از کاربران آیفون، اطلاعات حریم‌خصوصی خود را در اختیار سرورهای گوگل قرار می دهند. در یک گوشی اندرویدی در یک بازه ی زمانی 24 ساعته، تقریبا 300 بار اطلاعات لوکیشن از طریق مرورگر کروم به سرورها ارسال می شود و این تعداد نسبت به ارسال اطلاعات کاربران آیفون از طریق مرورگر سافاری 50 برابر بیشتر است.

لازم به ذکر است که مرورگر اپل برای امنیت بیشتر کاربران، اطلاعات حریم‌خصوصی کمتری را در اختیار سرورهای گوگل قرار می دهد. به طور کلی این دو مرورگر حتی زمانی که استفاده نمی شوند در پس زمینه فعال هستند و اطلاعاتی را در اختیار سرورهای گوگل قرار می دهند. اما میزان این اطلاعات در مرورگر کروم اندروید بیشتر از مرورگر سافاری اپل است. در واقع گوشی های اندرویدی دفعات بیشتری به سرورهای گوگل متصل می شوند و به همین خاطر اطلاعات بسیار بیشتری به نسبت کاربران ios در اختیار گوگل می گذارند.

خطر نقص حریم‌خصوصی در iOS بیشتر است یا در اندروید؟

دستگاه های اندروید تقریبا 4 مگابایت اطلاعات حریم‌خصوصی را به صورت روزانه در اختیار سرورهای گوگل قرار می دهند و این میزان 6 برابر بیشتر از میزان اطلاعات ارسالی کاربران آیفون به سرورهای گوگل است. این در حالی است که گوگل اخیرا به دلیل دریافت اطلاعات حریم‌خصوصی بیش از حد از کاربران به دادگاه رفت. به همین دلیل کاربران اندروید در بخش حفظ حریم خصوصی در خطر بیشتری هستند و متاسفانه بیش از 2 میلیارد کاربر از سیستم عامل اندروید بهره می برند. البته اکنون کاربران کاملا از این موضوع مطلع هستند و احتمالا مشکلی با نقض حریم خصوصی خود ندارند زیرا همچنان از سرویس های گوگل بدون هیچ شکایتی استفاده می کنند.