معرفی چند قابلیت جدید از مرورگر فایرفاکس برای بهبود عملکرد

موزیلا اخیرا چند قابلیت جدید و جذاب را به صورت آزمایشی در اختیار علاقه مندان قرار داده است. این چند قابلیت شامل امکان سفارشی سازی رنگ ها در مرورگر فایرفاکس، قابلیت Send برای آپلود فایل های حجیم، قابلیت Side View و دو برنامه با نام های Lockbox برای iOS و Notes برای اندروید است. این قابلیت های جدید برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی مرورگر فایرفاکس در پلتفرم های مختلف طراحی شده اند. در ادامه این قابلیت های پیشرفته و کاربردی را معرفی خواهیم کرد.

برنامه Lockbox

از طریق این برنامه می توانید حساب های مختلف کاربری و رمز عبور را در Lockbox وارد نمایید و در هنگام ورود به حساب های اینستاگرام، ایمیل، فیس بوک و حساب های این چنینی، به صورت خودکار از طریق این برنامه Login شوید. در واقع برنامه Lockbox یک برنامه مدیریت رمز عبور iOS است که از طریق مرورگر فایرفاکس قابل استفاده خواهد بود. همچنین از طریق این برنامه می توانید برای ورود به حساب های کاربری خود از Touch ID یا Face ID استفاده نمایید. باید اشاره کنیم که این برنامه هم اکنون از حالت آزمایشی خارج شده و در نسخه بروزرسانی فایرفاکس به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

برنامه ی Notes

برنامه ی Notes هم برنامه ای شبیه به سرویس Google Keep است که برای کاربران اندرویدی ارائه شده است. این برنامه مانند یک دفترچه یادداشت امکان نوشتن و نوت برداری در مرورگر فایرفاکس را در اختیار کاربران اندروید قرار خواهد داد. این برنامه از قابلیت همگام سازی با نسخه های دیگر فایرفاکس نیز بهره می برد و می توانید از یادداشت های فایرفاکس خود در تمامی پلتفرم ها استفاده کنید. این برنامه برای یادداشت برداری در زمان گشت و گذار در وب بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. برنامه ی Notes هم اکنون در نسخه بروزرسانی فایرفاکس ارائه شده است و می توانید از آن بهره مند شوید.

قابلیت سفارشی سازی رنگ ها در مرورگر فایرفاکس

قابلیت جدید دیگر Firefox Color نام دارد که به کاربران اجازه می دهد تا رنگ های پس زمینه، رنگ های متن، رنگ آیکون ها و رنگ نوار ابزار را تغییر دهند. در واقع با این قابلیت می توانید همه چیز را مطابق سلیقه خود رنگبندی کنید. فایرفاکس همچنین دارای تم های رنگی از پیش ساخته شده است که می توانید از آن ها بهره ببرید. همچنین می توانید پس از ذخیره رنگ های مورد نظرتان، ترکیب رنگی خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ در نتیجه دیگران هم می توانند از سلیقه شما بهره ببرند و از تم های رنگی شما استفاده کنند. این قابلیت به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار گرفته و در صورت کاربردی بودن در بروزرسانی ها ارائه خواهد شد.

قابلیت Side View

قابلیت Side View در واقع امکان نمایش دو صفحه را در یک زبانه فراهم می کند. در نتیجه شما می توانید دو صفحه را در یک زبانه کنار هم قرار داده و به طور همزمان آن ها را مورد بررسی قرار دهید. این قابلیت برای کاربران بسیار کاربردی خواهد بود و امکان مقایسه محتوای دو سایت و صفحه مختلف را فراهم می کند. از این طریق هم چنین می توانید به طور همزمان از یوتیوب ویدیو تماشا کنید و در همان زمان در صفحات دیگر گشت و گذار کنید. این قابلیت، فایرفاکس را چند وظیفه ای خواهد کرد و قطعا نظر کاربران زیادی را به خود جلب می کند. قابلیت Side View نیز به صورت آزمایشی ارائه شده و امیدواریم تا در نسخه های بروزرسانی آینده ارائه شود.

قابلیت Send

این قابلیت جدید امکان آپلود و اشتراک گذاری فایل های حجیم و بزرگ را در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع کاربر می تواند هر فایلی را به سرویس Send ارسال یا آپلود کند و لینک ساخته شده را در اختیار دوستان قرار دهد. در نتیجه دوستان به راحتی از طریق لینک می توانند فایل مورد نظر را در اختیار داشته باشند و آن را دانلود کنند. لازم به ذکر است که هر لینک ساخته شده پس از یک بار دانلود و یا پس از 24 ساعت منقضی خواهد شد و تمامی فایل ها پس از مدتی محدود از سرور حذف می شوند. بر خلاف دیگر قابلیت ها، این ایده ی جدید فایرفاکس در تمامی مرورگرها قابل استفاده خواهد بود پس کافی است به سایت https://send.firefox.com/ مراجعه کنید و از خدمات آن بهره مند شوید. این قابلیت Send از امنیت بالایی برخوردار است و تمامی فایل های آپلود شده کاربران را رمزگذاری خواهد کرد در نتیجه در زمینه امنیت جای نگرانی نخواهد بود.