آموزش چگونگی کاهش استفاده از منابع سیستم

در برخی از لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی که از سیستم عامل ویندوز 10 بهره می برند، شاهد اجرای فرایندهای Service Host: Local System (Network Restricted) در Task Manager هستیم که مقدار زیادی از پردازنده، دیسک و حافظه را استفاده می کنند. در ادامه قصد داریم تا چگونگی رفع این مشکل را در ویندوز 10 در اختیارتان قرار دهیم.

آموزش چگونگی کاهش استفاده از منابع سیستم

نکته: قبل از شروع آموزش باید اشاره کنیم که این فرایند در سیستم هایی که از هارددیسک بهره می برند امکان پذیر است و در سیستم هایی با حافظه SSD قابل تنظیم نخواهد بود.

از زمانی که شما سیستم خود را روشن می کنید سرویس Superfetch در پس زمینه به اجرا در می آید و بخش زیادی از منابع سیستم از جمله CPU، دیسک و حافظه را استفاده می کند. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم تا سرویس Superfetch را غیرفعال نمایید. در واقع اگر سیستم شما از هارددیسک برخوردار است برای رفع این مشکل کافیست تا این سرویس را برای افزایش سرعت سیستم و راه اندازی و اجرای سریع تر برنامه ها، غیر فعال نمایید. در ادامه نحوه ی غیر فعال کردن این سرویس را آموزش خواهیم داد.

ابتدا باید کلمه Services را در کادر جستجو در منوی استارت تایپ کنید و پنجره مربوط به سرویس ها را باز نمایید. برای دسترسی به این پنجره می توانید کلید میانبر Windows+R را نیز فشار دهید.

در پنجره باز شده سرویس Superfetch را پیدا کنید و بر روی آن دوبار کلیک نمایید تا پنجره Properties برایتان اجرا شود.

آموزش چگونگی کاهش استفاده از منابع سیستم
آموزش چگونگی کاهش استفاده از منابع سیستم

در زبانه General در بخش Startup Type گزینه ی Disabled را انتخاب نمایید و در بخش Service status بر روی کلید Stop کلیک کنید. در نهایت برای ذخیره تغییرات بر روی Ok کلیک نمایید.

آموزش چگونگی کاهش استفاده از منابع سیستم

توصیه می کنیم بعد از غیر فعال کردن این سرویس، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید.

آموزش چگونگی کاهش استفاده از منابع سیستم

در هنگام غیرفعال کردن این سرویس، بلافاصله استفاده از CPU کامپیوتر ما کاهش خواهد یافت و ما متوجه کاهش استفاده از منابع خواهیم شد. البته شایان ذکر است که غیر فعال کردن Superfetch ایده آل نیست اما باعث افزایش عملکرد و کاهش مصرف منابع سیستم خواهد شد. امیدواریم این مشکل در نسخه های بعدی ویندوز برطرف شود.