ای‌دیتا در کامپیوتکس 2018

گزارش تصویری از غرفه ADATA در کامپیوتکس 2018

نمایشگاه کامپیوتکس 2018 همه ساله در کشور تایوان، تایپه، برگزار می گردد. برخی از برترین برندهای جهان که در زمینه های سخت افزار و محصولات وابسته فعالیت دارند، در Computex حضور یافته و به عبارت ساده تر می توان آن را مهمترین رویداد سخت افزاری جهان دانست که تقریبا تمامی برندهای فعال در این صنعت از اقصی نقاط جهان در آن حضور بهم می رسانند. بخش خبری وب سایت “آونگ” نیز به پوشش بخش هایی از این نمایشگاه پرداخته و شما عزیزان نیز می توانند برترین دستاوردهای برندهای معتبر را با ما دنبال کنید.

جدیدترین محصولات ADATA

اینک به سراغ شرکت ADATA می رویم که با بخشی از برترین دستاوردهای خود در این نمایشگاه حضور یافته است. ای دیتا سازنده انواع تجهیزات ذخیره سازی مانند SSDو فلش درایو ها است. بخشی دیگر از تولیدات آن نیز به تجهیزات جانبی نظیر شارژر بیسیم و پاوربانک ها تعلق دارد. در نهایت هم می توان به حافظه های رم DDR4 اشاره کرد.

جدیدترین SSD M.3 با ظرفیت 16 ترابایت !

ای‌دیتا ( (ADATAبه تازگی از جدیدترین SSD‌ رده‌بالای NGSFF M.3 خود با نام PCIe- IM3P33EC  رونمایی کرده است. این اس اس دی با بهره گیری از کنترلر Gen 3 x 4 SMI دستیابی به سرعت خواندن 3.2GB/s، سرعت نوشتن 1.9GB/s و نرخ تبادل داده تصادفی IOPS) 370KB/s )را امکان پذیر می نماید.

این SSD  علاوه بر قابلیت محافظت از اطلاعات در هنگام قطعی منبع تغذیه (PLP) ، مجهز به فناوری Hot plug  می باشد که به راحتی در هنگام کار می‌توان آن را از  سرور جدا نمود. بنا بر اطلاعات ارائه شده از سوی ای دیتا PCIe- IM3P33EC  در ظرفیت‌های 240، 480، 960 گیگابایت و 1.92 ترابایت عرضه می گردد.

آنچه به نظر می‌‌رسد ای‌دیتا در حال ساخت جدیدترین حافظه 96 لایه‌ای  که قادر به نگهداری ظرفیتی تا 16 ترابایت در دسته  M3 می‌باشد.

از دیگر محصولاتی که در غرفه ADATA به نمایش گذاشته شده بود SSD‌رده بالای SR2000 می باشد که به صورت PCIe Gen 3 x8 با حافظه‌ فلش 3D eTLC NAND، قادر به خواندن6GB/s   و سرعت نوشتن 3.8GB/s با نرخ تصادفی خواندن 14K میلیون IOPS  می‌باشد. این حافظه رده صنعتی با ظرفیتی تا 11 ترابایت به زودی در دسترس خواهد بود.

محصولات XPG

از جمله محصولات به نمایش درآمده در بخش ای دیتا می توان به رم های حرفه ای ADATA XPG SPECTRIX D80 DDR4 RGB اشاره کرد. این رم ها برای نخستین بار در جهان به خنک کننده هیبریدی شامل یک بخش مایع و بخش هیت سینک مجهز شده اند. این کیت ها به فناوری LED RGB مجهز هستند که با فناوری های Sync به کار رفته در مادربردها نیز سازگاری دارند.

یکی از قابلیت های این رم ها، فرکانس های بالا و خیره کننده است؛ بسیاری از ماژول هایی که دارای دیودهای RGB هستند از فرکانس های متوسط بهره برده و آنها برای عملیات اورکلاک چندان مناسب به نظر نمی رسند؛ اما رم های XPG SPECTRIX D80 در فرکانس های حداقل 2666 مگاهرتز تولید شده و حتی در جریان اورکلاک های معمول به فرکانس بالای 5000 مگاهرتز دست یافته اند!

همانطور که در گذشته نیز بدان اشاره کرده ایم، این رم ها با پروفایل های Intel XMP 2.0 سازگار بوده و برای سوکت های AMD AM4 نیز گزینه ای ایده آل به شمار می روند. همچنین ای دیتا رم های حرفه ای ADATA XPG SPECTRIX D41 RGB را نیز به کامپیوتکس 2018 آورده است. این محصولات با فناوری های Sync RGB که مادربردهای امروزه به وفور یافت می شود نیز سازگار هستند. ویژگی برتر این ماژول ها نیز رسیدن به فرکانس های بالا (حتی بیش از 5000 مگاهرتز) است. این شرکت تراشه های Samsung B-die را به خدمت گرفته تا برترین ماژول های رم را ارائه نماید.

از دیگر محصولات گیمینگ XPG‌ می‌توان به صفحه‌کلید، هدست، پد موس و موس و همچنین نسل بعدی خنک کننده اس‌اس‌دی‌های با کارایی بالا STORM M.2 PCIe اشاره نمود.

ربات هوشمند خانگی ADATA

از دیگر محصولات ممتاز ای دیتا در نمایشگاه کامپیوتکس ربات‌های خانگی هوشمندی را می توان نام برد که دارای سیستم تشخیص چهره و دوربین 360 می‌باشند. این اولین بار است که تکنولوزی تشخیص چهره در ربات های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. این ربات ها به منظور مراقبت از خانه و کودکان از طریق اپلیکیشن اختصاصی از راه دور نیز قابل کنترل می باشند.

ربات هوشمند ای دیتا با بهره گیری از قابلیت تشخیص صدا علاوه بر توانایی کنترل دستگاه‌های هوشمند، می‌تواند به صورت تعاملی به توسعه زبان کودکان بپردازد.

اولین هارد اکسترنال ضد‌ضربه با قابلیت دفع حرارت

HD830  اولین هارد اکسترنالی با قابلیت دفع حرارت می‌باشد که دارای استاندارد IP68 و مقاوم در برابر ضربه و گرد و غبار می باشد.

محصولات دیگر

از دیگر محصولات ای‌دیتا که در نمایشگاه کامپیوتکس 2018 رونمایی شد  میتوان به پاوربانک P10050 با کاوری جدید و جذاب نام برد .

از دیگر محصولات میتوان به شارژر بدون سیم CW0100 و پاوربانک های این شرکت اشاره کرد.

در نهایت از جمله مواردی مهمی که باید بهش اشاره کرد بسته‌بندی‌های جدید ADATA می‌باشد که متفاوت از قبل می‌باشد.