جایزه ی 30 میلیون دلاری گوگل

آئودی : گامی بلند به سمت جهانی ناشناخته

شرکت آئودی با گروهی از دانشمندان در حال ساخت رباتی برای ارسال به ماه می باشد حال خبر می رسد که این پروژه در مراحل پایانی بوده و ماه نورد آئودی با نام لونار کواترو (Lunar Quattro) بعد از تست های نهایی به سمت ماه رهسپار خواهد شد.

شرکت آئودی به کمک گروهی از دانشمندان و 35 مهندس متخصص در حال کار بر روی کاوشگر بدون سرنشین است . این پروژه ماه نورد آئودی برای شرکت در رقابت Google Lunar XPRIZE که گاها با نام Moon 2.0 نیز شناخته می شود، تدارک دیده شده است.

هر چهار چرخ این کاوشگر متحرک بوده و نیروی خود را از پیشرانه ای الکتریکی دریافت می کنند؛ بنابراین می توان گفت که آئودی از تجربیات خود در تولید محصولات برقی e-tron و محصولات چهار چرخ متحرک Quattro برای تولید این ماه نورد استفاده نموده است.

جالب اینکه تست های نهایی این کاوشگر در ماه های آتی در منطقه خاورمیانه انجام شده و ماموریت هایی شبیه سازی شده پیش روی آن قرار خواهد گرفت.

اگر کاوشگر آئودی با موفقیت به سطح ماه قدم بگذارد، خواهد توانست از طریق چهار دوربین نصب شده اطراف خود را کنترل کرده و به گشت زنی بپردازد؛ همچنین امکان تهیه تصاویر 360 درجه و انجام آزمایش های مختلف بر روی اشیا نیز وجود دارد

طبق برنامه ریزی های انجام شده، این کاوشگر در اواخر سال 2017 به سمت ماه پرتاب خواهد شد.

منبع :

http://microsites.audi.com/mission-to-the-moon/