8 مورد از بهترین برنامه‌ها برای ویندوز 10

8 مورد از بهترین برنامه‌ها برای ویندوز 10

شرکت مایکروسافت با آپدیت‌هایی که برای ویندوز 10 عرضه کرده، ابزارها و ویژگی‌های مفیدی را مهیا نموده است؛ اما باز هم نیاز است که از برنامه‌های دیگری برای استفاده‌ی بهتر از ویندوز 10 کمک بگیریم. اگر هنوز از برنامه‌های کاربردی استفاده نمی‌کنید یا به تازگی یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر جدید خریده‌اید، در اینجا 8 مورد از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویندوزی را معرفی می‌کنیم تا تجربه‌ی بهتری از کار با ویندوز داشته باشید.

برنامه NEXTGEN READER

برنامه NEXTGEN READER

برنامه‌های بسیاری برای خواندن اخبار وجود دارد؛ اما اگر اخبار را از فیدخوان یا همان آر اس اس(RSS) دنبال می‌کنید، Nextgen Reader هنوز هم بهترین ابزار در این زمینه است. با نصب این برنامه، به یک فیدخوان دسترسی دارید که هم صفحات لمسی کاربرد دارد و هم برای استفاده از طریق کیبورد و موس. شما همچنین می‌توانید مقالات را برای خواندن در حالت آفلاین، ذخیره کنید. این برنامه امکان نمایش در قسمت لایو تایلز (Live Tiles) ویندوز 10 در قسمت استارت را هم دارد.

برنامه Plex

برنامه NEXTGEN READER

می‌توانیم بگوییم Plex بهترین ابزار برای مدیریت تصاویر و ویدئوها در ویندوز 10 است. این برنامه در فروشگاه مایکروسافت، رایگان است و به وسیله‌ی آن می‌توانید فایل‌‌های تصویری خود را در بین دستگاه‌هایی که دارید منتقل کنید. این برنامه برای منتقل کردن فایل‌ها بین کامپیوتر و ایکس باکس وان نیز مناسب است.

برنامه Wox

برنامه Wox

برنامه Wox یک لانچر شبیه‌ساز سیستم عامل مکینتاش برای ویندوز است که به شما امکان می‌دهد فایل‌ها و برنامه‌ها را پیدا کنید یا جست‌وجویی را به سرعت در اینترنت انجام دهید. این برنامه بسیار شبیه به نرم‌افزار Alfred در سیستم عامل مکینتاش است و نسبت به ابزار پیش‌فرض ویندوز، ابزار قدرتمندتری برای جست‌وجو به شمار می‌رود. برنامه Wox از افزونه‌ها نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید جست‌وجوهای خود را سفارشی کنید تا دقیقا به آنچه می‌خواهید دست پیدا کنید و حتی به وسیله‌ی لانچر، به ترجمه‌ی زبان‌ها بپردازید. این برنامه را می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید.

برنامه ShareX

برنامه ShareX

برنامه ShareX ابزاری فوق العاده برای گرفتن اسکرین‌شات از ویندوز است. شاید این ابزار برای برخی از افراد، بیش از حد نیاز باشد؛ اما اگر بخواهید بهترین اسکرین‌شات‌های ممکن را بگیرید، این ابزار جمع و جور و کاربردی به شما امکان می‌دهد که تصاویر را ببرید و تغییر دهید و حتی گیف (GIF) بسازید و به ضبط از صفحه اقدام کنید. این برنامه این امکان را هم فراهم می‌کند که پس از گرفتن اسکرین‌شات به طور اتوماتیک روی سایت‌های میزبانی فایل مثل ایمجر (Imgur) آپلود شود. استفاده از این برنامه نیز رایگان است.

برنامه EarTrumpet

برنامه EarTrumpet

ابزاری که برای تنظیم صدا به طور پیش‌فرض در ویندوز 10 طراحی شده، بهترین ابزار نیست. برنامه EarTrumpet ادعا می‌کند که می‌تواند این کمبود را جبران کند. این برنامه به عنوان یک ابزار در قسمت سیستم تِرِی (system tray) ویندوز – نوار ابزار پایین صفحه – به کار می‌رود و می‌تواند صدا را برای هر برنامه به طور جداگانه تنظیم کند و حتی ورودی و خروجی صدا را را برای هر برنامه، متفاوت تعیین کند. اگر می‌خواهید صدای یوتیوب از اسپیکرها و صدای بازی از هدفون پخش شود، این برنامه برای شما طراحی شده است. این نرم‌افزار به صورت رایگان در فروشگاه مایکروسافت عرضه شده است.

برنامه QuickLook

برنامه QuickLook

اگر به تازگی از سیستم عامل مکینتاش به ویندوز کوچ کرده‌اید، QuickLook ابزاری فوق‌العاده برای شما خواهد بود. با این حال این برنامه برای کاربران معمول ویندوز نیز مفید است. این برنامه به سادگی به شما امکان می‌دهد به کمک کلید فاصله (spacebar) پیش‌نمایشی از فایل‌ها را در اکسپلورر ببینید. این برنامه دقیقا همان عملکرد ویژگی Quick Look را در سیستم عامل مکینتاش دارد. می‌توانید با زدن دکمه‌ی اینتر از برنامه‌ی پیش فرض برای باز کردن فایل استفاده کنید یا برنامه‌ی دیگری را انتخاب نمایید. اکثر فرمت‌های فایل به خوبی نمایش داده می‌شوند، فقط ممکن است نمایش فایل‌های گیف (GIF) چند ثانیه بیشتر طول بکشد. با این حال، باز هم استفاده از QuickLook برای پیدا کردن فایل مورد نظر، بهتر از باز کردن تک تک فایل‌ها است.

برنامه Groupy

برنامه Groupy

برنامه Groupy امکان نمایش برنامه‌ها را به صورت تب در کنار بقیه‌ی قسمت‌های ویندوز مهیا می‌کند. شما می‌توانید هر برنامه‌ای که باز است را انتخاب کنید و آن را تبدیل به یک تب در برنامه‌ای دیگر نمایید. اگر می‌خواهید به چندین برنامه، از طریق یک صفحه دسترسی پیدا کنید، یا فقط دوست دارید تب‌هایی از برنامه‌های مختلف را در کنار یکدیگر داشته باشید، این نرم‌افزار به کار شما می‌آید.

برنامه 1Password

برنامه 1Password

امروزه داشتن یک برنامه برای مدیریت رمزهای عبور یا همان پسوردها ضروری به حساب می‌آید. برنامه 1Password برای این امر گزینه‌ی مناسبی است که حتی تایید هویت دومرحله‌ای را نیز پشتیبانی می‌کند. این برنامه پسوردها را در مرورگر و برنامه‌های مخصوص موبایل ذخیره می‌کند تا در هر کجا بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. تنها نیاز است که یک پسورد را به خاطر بسپارید تا بتوانید همه‌ی پسوردهای آنلاین خود را مدیریت کنید. بنابراین این برنامه مانع از این می‌شود که از پسوردهای تکراری برای برنامه‌های مختلف استفاده نمایید. این برنامه با Windows Hello در ویندوز 10 نیز کار می‌کند که با این ویژگی، می‌توانید با اثر انگشت یا تشخیص چهره نیز به 1Password دسترسی پیدا کنید.