راهنمای انتخاب هارددیسک اکسترنال

راهنمای انتخاب هارددیسک اکسترنال

اطلاعات ما در حال حجیم شدن هستند، بازی ها با چندین DVD و یا Blu-ray جا به جا می شوند. فیلم های 4K ، 3D ، Full-HD و سریال های 200 قسمتی آرشیو می کنیم، همه موزیک هایمان در هاردمان همراهمان است، برنامه های Portable حمل می کنیم و … فلش درایو ها شاید برای کاربردهای ذکر شده مناسب نباشند، آونوقت به سراغ هارد دیسک های اکسترنال می رویم.اما انتخاب هارد دیسک در بازار شلوغ امروز آسان نیست. در این مقاله قصد داریم شما را با هاردهای اکسترنال بیشتر آشنا کنیم و راهنمایی جامع و مفید را برای انتخاب هارد دیسک در اختیار شما قرار دهیم.هارد دیسک های اکسترنال به دو دسته ی رومیزی و Portable یا قابل حمل تقسیم بندی می شوند. رومیزی ها در اندازه های بزرگ تولید می شوند(3.5 اینچ) و مناسب پشتیبان گیری از کل سیستم ها و جمع آوری آرشیوهایی است که لزومی به جا به جایی ندارند اما ظرفیت های بالا (2 ، 3 و 4 ترابایت) و سرعت انتقال بالای آن ها مزیت آن ها به حساب می آید. اما Portable ها اندازه کوچکی دارند (2.5 اینچ) و معمولا در حجم های 500 گیگابایت و 1 و 2 ترابایت وجود دارند که جاب جایی آن ها بسیار راحت است ولی در معرض خطر ضربه خوردن می باشند.

هارد دیسک ها

1- ضد ضربه بودن : هارد دیسک ها به ضربه حساسند، تمام اطلاعات شما می تواند در اثر یک ضربه از آن ها پاک شود و هارد بلااستفاده شود. برای جلوگیری از پریدن اطلاعاتتان بهتر است از هارد دیسک های ضد ضربه استفاده کنید. پیشنهاد ما هارد دیسک ضد ضربه و ضد خش ADATA HD650 می باشد.

2- ضد آب بودن : اگر با آب سرکار دارید یا احتمال خیس شدن هارد دیسک تان را می دهید، به ضد آب بودن هارد در حین خرید آن توجه کنید. ADATA HD710 می تواند این قابلیت را فراهم آورد.

3- داشتن پورت USB3.0 : تمام هارد دیسک ها امروزه مجهز به USB3.0 هستند، اگر با موردی مواجه شدید که USB2.0 می باشد، محصول قدیمی می باشد و حتی اگر نوت بوک و کامپیوترتان USB3.0 ندارند بهتر است آینده را نیز در نظر داشته باشید که USB3.0 جایگزین همه آن ها خواهد شد.

پورت USB3.0

4- نرم افزارهای همراه : از امکانات ارائه شده همراه هارد ها غافل نشوید که یکی از مزیت های اصلی رقابتی آن ها می باشد. برای مثال از نرم افزارهایی که همراه هاردهای ای دیتا به بازار عرضه می شوند : OS 2 GO برنامه ای کاربردی است که به کاربران اجازه می دهد بدون استفاده از درایو نوری (CD / DVD / Blu-ray) از روی هارد ADATA سیستم عامل نصب کنند.HDD 2 GO این برنامه به کاربر اجازه می دهد تا برای درایو با روش رمز گذاری 128-bit AES ، رمز ورود بگذارید. کامپیوتر را با هاردتان قفل کنید. فولدر Synchronization داشته باشید (مثل iTunes اپل)

5- سرعت چرخش : سرعت چرخش هارد دیسک ها که با واحد دور در دقیقه RPM بیان می شود، نشان دهنده ی میزان و سرعت انتقال اطلاعات است که به طور معمول این میزان در حدود 7200 دور در دقیقه و یا 5400 دور است. که طبیعتا هر چه از این میزان بیش تر باشد سرعت تبادل اطلاعات هم بیش تر خواهد بود.