اتصال به گوشی هوشمند برای استفاده از اینترنت

آموزش اتصال به گوشی هوشمند برای استفاده از اینترنت

عملا تمامی تلفن های هوشمند می‌توانند اتصال داده خود را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارند. این عمل می‌تواند توسط WiFi، کابل USB و یا Bluetooth انجام شود. البته برخی از اپراتورهای تلفن همراه برای فعال سازی امکان اشتراک داده هزینه اضافی دریافت می‌کنند.

امکان اشتراک داده یا تِتِرینگ در اکثر تلفن های همراه از جمله آیفون، موبایل های آندرویدی، ویندوزفون ها، بلکبری، موبایل هایی با سیستم عامل فایرفاکس و تقریبا همه چیز دیگر وجود دارد.

ملاحظات مربوط به طول عمر باطری

تترینگ ،میزان مصرف باطری موبایل شما به شدت افزایش می‌دهد (این امر حداقل در مورد تترینگ از طریق وای فای صادق است). موبایل شما باید از امواج وای فای خود برای تشکیل یک شبکه وای فای داخلی استفاده کند تا لپ تاپ، تبلت و یا سایر دستگاه‌های شما بتوانند به آن متصل شوند. سپس باید اطلاعات را دریافت و ارسال کند. با درنظر گرفتن همه این ها میتوان دریافت که این عملیات به میزان بالایی باطری مصرف میکنند.

برای انجام این عملیات باید موبایل خود را به یک منبع انرژی متصل کنید و یا یک پاوربانک به همراه داشته باشید. شما همچنین میتوانید موبایلتان را به لپ تاپ خود وصل کنید تا از باطری آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در زمان عدم استفاده از تترینگ، حتما این ویژگی را غیرفعال کنید، چون باطری موبایل شما در حالت استفاده از تترینگ و متعاقبا استفاده از اینترنت سیم کارتتان، سریعتر تحلیل خواهد رفت.

هات اسپات شخصی گوشی

تترینگ از طریق وای فای، USB و بلوتوث

چندین روش برای تترینگ وجود دارد، در حالی که بیشتر مردم برای به اشتراک گذاری معمولا به ویژگی وای فای هات اسپات فکر می‌کنند. ولی شما می‌توانید این عمل را از طریق کابل USB و یا ارتباط بیسیم بلوتوث نیز انجام دهید.

WiFi: وقتی شما از این ویژگی استفاده می‌کنید، موبایل شما یک شبکه داخلی وای فای ایجاد می‌کند. سپس شما می‌توانید دستگاه‌های خود را به شیوه معمول هر شبکه دیگری به آن متصل کنید. در این حالت موبایل شما اتصال اینترنت مورد نیازتان را بصورت خودکار از طریق شبکه داده سیمکارت موجود تامین می‌کند. استفاده از این روش بسیار ساده است. شما تنها باید دستگاه مورد نظرتان را به این شبکه خصوصی متصل کنید، به این صورت که نام شبکه خصوصی ساخته شده را در لیست شبکه های وای فای پیدا کنید و با وارد کردن کلمه عبور به آن متصل شوید. با این روش می‌توانید به وای فای با سرعت بالا دسترسی داشته باشید، همچنین میتوانید چندین دستگاه را بطور همزمان به این شبکه متصل کنید.

کابل USB : تلفن های هوشمند قابلیت تترینگ بوسیله USB را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شما می‌توانید موبایل خود را به لپ تاپ و یا حتی PC متصل کنید و از آن برای اتصال به اینترنت بهره ببرید، همه این ها تنها توسط کابل USB اتفاق می‌افتد. این روش می‌تواند سریعتر از وای فای نیز باشد و در عین حال کابل USB انرژی مورد نیاز موبایل شما را توسط لپ تاپ تامین می‌کند. در این حالت شما نیازی به تنظیم کردن وای فای ندارید و حتی می‌توانید با دستگاه هایی که امکان استفاده از وای فای را ندارند به اینترنت سیمکارتتان دسترسی داشته باشید. نقاط ضعف این روش این است که شما تنها می‌توانید یک دستگاه را به موبایل خود وصل کنید و آن دستگاه نیز باید حتما پورت USB داشته باشد و در بعضی مواقع نیاز به نصب درایورهای مناسب خواهید داشت.

Bluetooth: شما همچنین می‌توانید اتصال داده موبایل خود را از طریق بلوتوث به اشتراک بگذارید. این روش به PAN نیز معروف است. دستگاه هایی که دارای قابلیت بلوتوث هستند می‌توانند از این طریق به تلفن های هوشمند متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنند. سرعت این روش پایین‌تر از وای فای است و اتصال 2 دستگاه از طریق بلوتوث به یکدیگر پیچیدگی های خاص خود را دارد و نیاز به زمان بیشتری نسبت به اتصال به یک شبکه وای فای دارد. بنابراین این روش در زمان هایی کاربرد دارد که حفظ باطری موبایل از اهمیت بیشتری نسبت به سرعت اینترنت برخوردار است.

تترینگ از طریق وای فای، USB و بلوتوث در گوشی

نحوه تترینگ

چندین روش برای تترینگ وجود دارد، در حالی که بیشتر مردم برای به اشتراک گذاری معمولا به ویژگی وای فای هات اسپات فکر می‌کنند. ولی شما می‌توانید این عمل را از طریق کابل USB و یا ارتباط بیسیم بلوتوث نیز انجام دهید.

WiFi

وقتی شما از این ویژگی استفاده می‌کنید، موبایل شما یک شبکه داخلی وای فای ایجاد می‌کند. سپس شما می‌توانید دستگاه‌های خود را به شیوه معمول هر شبکه دیگری به آن متصل کنید. در این حالت موبایل شما اتصال اینترنت مورد نیازتان را بصورت خودکار از طریق شبکه داده سیمکارت موجود تامین می‌کند. استفاده از این روش بسیار ساده است. شما تنها باید دستگاه مورد نظرتان را به این شبکه خصوصی متصل کنید، به این صورت که نام شبکه خصوصی ساخته شده را در لیست شبکه های وای فای پیدا کنید و با وارد کردن کلمه عبور به آن متصل شوید. با این روش می‌توانید به وای فای با سرعت بالا دسترسی داشته باشید، همچنین میتوانید چندین دستگاه را بطور همزمان به این شبکه متصل کنید.

کابل USB

تلفن های هوشمند قابلیت تترینگ بوسیله USB را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شما می‌توانید موبایل خود را به لپ تاپ و یا حتی PC متصل کنید و از آن برای اتصال به اینترنت بهره ببرید، همه این ها تنها توسط کابل USB اتفاق می‌افتد. این روش می‌تواند سریعتر از وای فای نیز باشد و در عین حال کابل USB انرژی مورد نیاز موبایل شما را توسط لپ تاپ تامین می‌کند. در این حالت شما نیازی به تنظیم کردن وای فای ندارید و حتی می‌توانید با دستگاه هایی که امکان استفاده از وای فای را ندارند به اینترنت سیمکارتتان دسترسی داشته باشید. نقاط ضعف این روش این است که شما تنها می‌توانید یک دستگاه را به موبایل خود وصل کنید و آن دستگاه نیز باید حتما پورت USB داشته باشد و در بعضی مواقع نیاز به نصب درایورهای مناسب خواهید داشت.

Bluetooth

شما همچنین می‌توانید اتصال داده موبایل خود را از طریق بلوتوث به اشتراک بگذارید. این روش به PAN نیز معروف است. دستگاه هایی که دارای قابلیت بلوتوث هستند می‌توانند از این طریق به تلفن های هوشمند متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنند. سرعت این روش پایین‌تر از وای فای است و اتصال 2 دستگاه از طریق بلوتوث به یکدیگر پیچیدگی های خاص خود را دارد و نیاز به زمان بیشتری نسبت به اتصال به یک شبکه وای فای دارد. بنابراین این روش در زمان هایی کاربرد دارد که حفظ باطری موبایل از اهمیت بیشتری نسبت به سرعت اینترنت برخوردار است.