5 نکته برای خرید بهترین حافظه SSD یا بهترین جایگزین هارد دیسک

بهترین حافظه SSD می تواند بهترین جایگزین هارد دیسک در کامپیوتر یا لپ تاپ شما باشد. از طرفی در میان این همه مدل با دریایی از امکانات و مشخصات، انتخاب مدل مناسب می تواند حتی غیر ممکن باشد. اما دانستن چند نکته مهم که در ادامه آمده به همراه سامانه انتخاب آسان SSD به خوبی به شما کمک خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

بگذارید انتخاب بهترین حافظه SSD را از ابتدا شروع کنیم!

کار با کامپیوتر برای هر کسی نسبت به نوع فعالیتش فرق دارد به همین دلیل تنوع محصولات کامپیوتری نیز بسیار گسترده است تا پاسخگوی نیاز همه باشد. اما این تنوع برای خریداری که به بازار کامپیوتر رفته تا خرید کند، چیزی نیست جز سرگیجه!
انتخاب محصولی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، نیازمند آشنایی کامل با مشخصات آن است و ندانستن این مشخصات، خرید اشتباه و پشیمانی را به دنبال خواهد داشت.

XPG Gammix S11 Pro ای دیتا

هارد دیسک کامپیوتر محل ذخیره تمام اطلاعات و داده های ما است، اما سرعت انتقال اطلاعات آن در مقایسه با پردازنده اصلی (CPU) و رم بسیار پایین تر بوده و موجب می شود تا حافظه جدیدی به نام SSD یا سالید درایوها جایگزین آن ها شوند.
اس اس دی ها یا سالید درایوها به جای دیسک های مغناطیسی از چیپ فلش برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند و سرعتشان تا 30 برابر هارد دیسک ها نیز می رسد.

اگر قصد خرید بهترین حافظه SSD را دارید، چند نکته اصلی را فراموش نکنید:

  1. حتما سرعت خواندن و نوشتن ها را مقایسه کنید. سرعت های اس اس دی ها از 520 تا 5000مگابایت در ثانیه است در نتیجه با توجه به نحوه استفاده شما از کامپیوتر و نوع برد اصلی آن باید اس اس دی مناسب را انتخاب کنید.
  2. ظرفیت های SSDها: برخی کاربران فکر می کنند که باید ظرفیت اس اس دی خریداری شده با ظرفیت هارد دیسکشان یکی باشد. این طرز تفکر درست نیست. ظرفیت اس اس دی مورد نیاز شما برابر با حجمی است که سیستم عامل و نرم افزار های کاربردی اشغال می کنند. در نتیجه برای اکثر کاربران یک اس اس دی با ظرفیت 120 تا 256 گیگابایت کفایت می کند و در کنار آن می توانید از هارد دیسک قدیمی خود برای آرشیو فایل های حجیم، فیلم، موسیقی و عکس های خود استفاده کنید.
  3. اگر SSD را برای ارتقاء لپتاپ می خرید فراموش نکنید که در ابتدا باید نوع اس اس دی مناسب و نحوه جایگزینی آن را بررسی کنید. اگر دستگاه شما در چند سال اخیر تولید شده باشد به احتمال زیاد به درگاه M.2 مجهز است. در این حالت با استفاده از این نوع اس اس دی به راحتی می توانید لپتاپ خود را ارتقاء دهید. در غیر این صورت می توانید با استفاده از یک مبدل ویژه به نام Caddy درایو نوری خود را خارج و یک اس اس دی جدید به جای آن قرار دهید.  در این حالت به صورت همزمان از هارد دیسک و اس اس دی به عنوان درایو های ذخیره سازی استفاده خواهید کرد.
  4. درگاه ارتباطی اس اس دی اهمیت بالایی دارد. در حال حاضر دو نوع رابط متداول برای اس اس دی وجود دارد. نوع اول اس اس دی ای ساتا هستند که از همان رابط هارد دیسک ها برای اتصال به دستگاه استفاده می کنند. این رابط در اکثر لپ تاپ ها موجود بوده و سرعت آن تا 600 مگابایت بر ثانیه می رسد. نوع دوم که در سیستم های جدید تر وجود دارد از رابط PCIe با استاندارد NVMe استفاده می کند که به دلیل وجود پهنای باند بیشتر سرعت آنها تا 5000 مگابایت افزایش می یابد.
  5. گارانتی اس اس دی: با توجه به اینکه شما اطلاعات ارزشمند خود را روی این حافظه سریع ذخیره سازی می کنید، گارانتی از اهمیت بالایی در آن برخوردار است. اس اس دی های ای دیتا با گارانتی تعویض 3 تا 5 سال آونگ خیال شما را از هر جهت راحت می سازد.

امیدواریم مطالب یاد شده در انتخاب بهترین حافظه SSD به شما کمک کرده باشد. اما اگر موفق به تصمیم گیری نشدید، بهتر است از سامانه انتخاب آسان SSD آونگ استفاده کنید.

در پایان دعوت می کنیم علاوه بر به اشتراک گذاشتن این مقاله، نظرات خود در انتخاب بهترین حافظه SSD را با سایر کاربران در میان بگذارید.