تبدیل فایل PDF به word

تبدیل Pdf به word

یکی از معضلات همه ی کاربران عدم دسترسی به متن فایل های PDF است. نه تنها نمی شود متن فایل های PDF را کپی کرد بلکه امکان ویرایش متن یا تبدیل فایل PDF به WORD نیز وجود نخواهد داشت. اما روش هایی برای تبدیل فایل PDF به WORD چند روش ساده وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از این روش ها استفاده کنید. در این مطلب به معرفی یک روش ساده و کاربردی برای تبدیل یک فایل PDF به یک فایل Word خواهیم پرداخت.

تبدیل فایل PDF به WORD در سرویس ابری Google Drive امکان پذیر است. ابتدا باید وارد این سروسی شوید و حساب کاربری گوگل خود را وارد نمایید. برای شروع باید فایل PDF خود را در Google Drive وارد نمایید. برای اینکار بر روی NEW کلیک کرده و File upload را انتخاب نمایید. در نهایت فایل PDF مورد نظرتان در Google Drive آپلود خواهد شد.

آپلود فایل در گوگل درایو

پس از آپلود فایل باید بر روی آن کلیک راست کنید و وارد گزینه Open with شوید. در منو باز شده باید گزینه  Google Docs را انتخاب نمایید و خواهید دید که متن شما در زبانه  جدیدی به شکل یک متن قابل ویرایش در اختیارتان قرار دارد. در نتیجه تبدیل فایل PDF به WORD اتجام شده و شما می توانید متن را ویرایش کنید.

آپلود فایل ورد در گوگل درایو
آپلود فایل ورد در گوگل درایو

پس از اعمال تغییرات و ویرایش متن می توانید فایلتان را در قالب فایل ورد مایکروسافت دانلود و ذخیره نمایید. در واقع با کلیک بر روی File و کلیک بر روی Download as می توانید فایلتان را در قالب های مختلفی ذخیره نمایید. در این منو با کلیک بر روی (Microsoft Word .docx) فایلتان در قالب یک فایل ورد دانلود و ذخیره خواهد شد و تبدیل فایل PDF به WORD انجام خواهد شد.

چگونه یک فایل PDF را به یک فایل متنی قابل ویرایش تبدیل کنیم؟