رونمایی از نسخه جدید اندروید 9

اندروید Pie

گوگل دیروز از نسخه ی جدید اندروید یعنی اندروید 9 رونمایی کرد. این نسخه با عنوان Pie عرضه شد و با قابلیت ها و تغییرات جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفت. در این نسخه شاهد هوشمندی بیشتر سیستم عامل و ظاهری متنوع خواهیم بود. همچنین برنامه ها و سرویس هایی کاربردی تر در این نسخه ارائه خواهد شد که می توان به سرویس time limits برای کنترل میزان استفاده از گوشی هوشمند در طول روز اشاره کرد. یکی از قابلیت های جذاب در این نسخه، مدیریت گوشی هوشمند با نوار ناوبری جدید است که جایگزین کلیدهای بازگشت، هوم و کلید برنامه های در حال اجرا خواهد شد.

از دیگر قابلیت های این نسخه ی جدید اندروید می توان به کاهش نوتیفیکشن های مزاحم اشاره کرد که این موضوع برای برخی کاربران خبر بسیار خوبی خواهد بود. جستجوی هوشمند، مدیریت هوشمند باتری و نور صفحه و امکان ویرایش اسکرین شات هم از قابلیت های جدید و پیشرفته ی اندروید 9 است. در نتیجه با ارائه ی قابلیت های هوشمند در این سیستم عامل شاهد افزایش عملکرد و بهبود کارایی گوشی های هوشمندمان خواهیم بود. اما متاسفانه با تمام پیشرفت ها در این نسخه، شاهد حذف اپلیکیشن سلامت در بین برنامه ها و سرویس های پیش فرض هستیم.

اندروید Pie

انتشار اندروید Pie، بروزرسانی مهمی برای گوگل بوده است و این کمپانی امیدوار است تا با این بروزرسانی، نظر کاربران را به خود جلب کند. هم اکنون این سیستم عامل در گوشی های پیکسل در دسترس خواهد بود و کاربران پیکسل می توانند از این سیستم عامل جدید بهره مند شوند. کم کم این نسخه برای تمامی گوشی های هوشمند از کمپانی های مختلف ارائه خواهد شد. احتمال می رود که سرعت انتشار این بروزرسانی نسبت به نسخه های قبلی سریعتر صورت گیرد و به زودی تمامی کاربران موفق به دریافت این نسخه ی بروزرسانی اندروید خواهند بود.

اندروید Pie