قابلیت های جدید اندروید 9

همانطور که می دانید اخیرا نسخه ی جدیدی از اندروید با عنوان اندروید Pie (پای) عرضه شد و به زودی این نسخه ی جدید در تمامی گوشی های هوشمند ارائه خواهد شد. در اندروید پای شاهد قابلیت ها و تغییرات جدیدی هستیم که کارایی و عملکرد گوشی های هوشمند را بهبود خواهند بخشید. همچنین وجود برخی برنامه ها و امکانات پیشرفته رویکرد جامع تری را نسبت به قبل در اختیار کاربران قرار می دهد. در این مطلب سعی داریم تا به معرفی و بررسی برخی از این قابلیت های جدید اندروید 9 پای بپردازیم.

قابلیت های جدید اندروید 9

نوتیفیکشن ها

اندروید 9 پای دارای قابلیت هوشمند جدیدی است که قادر به تشخیص نوتیفیکیشن های مهم خواهد بود و نوتیفیکیشن های  بی اهمیت را غیر فعال خواهد کرد. در نتیجه در این نسخه با نوتیفیکیشن های سرسام آور برنامه های مختلف مواجه نخواهیم شد و این موضوع عملکرد بهتری از این سیستم عامل را ارائه می دهد.

کنترل میزان استفاده از گوشی هوشمند

سرویس جدیدی در این نسخه از اندروید ارائه شده که میزان استفاده ی شما از گوشی هوشمند را بررسی می کند. این قابلیت جدید میزان اعتیاد شما به گوشی و میزان استفاده ی برنامه های مختلف را بررسی خواهد کرد. در نتیجه کاربران می توانند با کمک این قابلیت، زمان بندی خاصی را برای استفاده از گوشی هوشمند خود در نظر بگیرند. امکان اعمال محدودیت ها نیز برای کنترل میزان استفاده از برنامه ها وجود دارد.

قابلیت های جدید اندروید 9

قابلیت جستجوی پیشرفته

در بخش جستجو امکان مشاهده برنامه ها و محتویات موجود در گوشی در کنار نتایج جستجو در صفحات وب نیز ارائه خواهد شد. همچنین شاهد نتایجی از داخل اپلیکیشن های مختلف نیز خواهیم بود. در واقع این قابلیت جستجوی پیشرفته، طیف وسیعتری را مورد بررسی قرار خواهد داد و نتایج دقیقی را ارائه می کند. این قابلیت تقریبا مشابه قابلیت جستجو در iOS است.

ژست حرکتی

این قابلیت امکان مدیریت و استفاده از گوشی را با حرکات مختلف فعال می کند و می توانید تعامل بیشتری با گوشی هوشمند خود برقرار نمایید. در واقع با اشاره و کشیدن انگشت بر روی صفحه شاهد اجرای قابلیت های مختلف خواهیم بود. ارائه ی این قابلیت موجب حذف دکمه های هوم، بازگشت و برنامه های در حال اجرا خواهد شد. در نتیجه تعامل و ارتباط ساده تری را ارائه می کند.

کاهش مصرف باتری

بهینه سازی مصرف باتری یکی از اهداف مهم گوگل است که در این نسخه از اندروید شاهد این قابلیت جدید خواهیم بود. در واقع در اندروید پای شاهد قابلیتی به نام Adaptive Battery هستیم که با بهره گیری از قابلیت یادگیری ماشین قادر به کاهش و بهبود مصرف باتری است. عملکرد این قابلیت به صورتی است که فقط برنامه و اپلیکیشن های محبوب کاربر را در اولویت قرار می دهد و منابع گوشی را برای برنامه های دیگر محدود می کند.

قابلیت های جدید اندروید 9

قابلیت ویرایش اسکرین شات

در این نسخه همچنین امکان ویرایش تصاویر اسکرین شات در همان صفحه ی ابتدایی وجود دارد و پس از گرفتن اسکرین شات می توانید از ابزارهای مختلفی برای ویرایش و اشتراک گذاری تصویر خود بهره ببرید.