گوگل موتور جستجویی را برای کودکان ارائه کرد

آموزش تغییر DNS برای افزایش سرعت اینترنت

همانطور که همه ی ما می دانیم نیاز به اینترنت برای تمامی گروه های سنی تبدیل به یک نیاز مهم و اساسی شده است. اما این نکته را باید به یاد داشته باشیم که فضای اینترنت شامل اطلاعات زیادی است و تقریبا برای هر کسی در دسترس خواهد بود. اما این اطلاعات قطعا برای گروه سنی های پایین مناسب نیست. برخی از مطالب در اینترنت وجود دارند که شاید برای کودکان و نوجوانان مناسب نباشد که البته نمی توان کودکان و نوجوانان را از دسترسی به اینترنت منع کرد. به همین دلیل گوگل پروژه ای را راه اندازی کرد که در این پروژه سعی شد تا از کودکان و نوجوانان در مقابل صفحات وب حاوی مطالب مضر محافظت شود.

آموزش تغییر DNS برای افزایش سرعت اینترنت

در واقع به کمک این پروژه گوگل، نوجوانان به راحتی قادرند به تمامی مطالب سایت های گروه سنی خود دسترسی پیدا کنند. گوگل با ارائه ی موتور جستجویhttp://www.kidrex.org  برای کودکان و نوجوانان توانسته است تا جستجوی ایمنی را در اختیار کودکان قرار دهد. موتور جستجوی KidRex دارای یک طراحی مناسب و ساده با مداد رنگی است که نظر کودکان را به خود جلب خواهد کرد. این موتور جستجو محتوای مخرب وب را مسدود می کند و موضوعات مربوط به گروه سنی کودکان را در اختیارشان قرار می دهد. این موتور جستجوی KidRex، مبتنی بر گوگل است و برای افرادی که زیر سن قانونی هستند بسیار مناسب خواهد بود.

عملکرد این موتور جستجو به این صورت است که نتایج جستجو را برای کودکان و نوجوانان فیلتر می کند. در واقع قابلیت جستجو امن برای این موتور جستجو همیشه فعال خواهد بود. قابلیت جستجوی امن، در واقع وب سایت هایی که حاوی محتویات نامناسب هستند را از دسترس کودکان خارج می کند. به طور کلی باید بگوییم که یک فیلترینگ در این موتور جستجو راه اندازی شده است. موتور جستجو KidRex  دارای پایگاه داده ای از کلمات کلیدی و وب سایت هایی است که باید از دسترسی کودکان خارج شود. یک تیم تحقیقاتی مدام این پایگاه داده را بروزرسانی می کنند و محتویات وب را تحت نظر دارند تا در این موتور جستجو آسیبی به کودکان وارد نشود.

آموزش تغییر DNS برای افزایش سرعت اینترنت

والدین هم می توانند در بهبود این موتور جستجو همکاری کنند و سایت ها و محتویات نامناسب را به این تیم تحقیقاتی معرفی کنند. این موتور جستجو گزینه ای را برای والدین ارائه کرده است تا از طریق آن به گزارش وب سایت های نامناسب در نتایج جستجوی کودکان بپردازند. در نتیجه والدین می توانند به کمک ابزار Removal Request، حذف وب سایت های نامناسب را درخواست نمایند.

آموزش تغییر DNS برای افزایش سرعت اینترنت

کودکان در این موتور جستجو می توانند محتوای آموزشی و مناسبی را در اختیار داشته باشند و ساعت ها در صفحات وب به گشت و گذار بپردازند. این موتور جستجو فیلترینگ 100 درصد را برای کودکان ارائه کرده است و هیچ گونه محتوای نامناسبی در دسترس فرزندان نخواهد بود. از سوی دیگر هیچ سایت مخربی در این موتور جستجو دیده نمی شود و امنیت کافی برای استفاده کودکان فراهم شده است.