نهایت سرعت در کامپیوترهای امروزی تنها با استفاده از درایو های سالید نوع PCI-E بدست می آید. ای دیتا به تازگی درایو های سری ADATA SR2000CP را برای کاربرانی معرفی کرده است که نیازمند بالاترین سطح سرعت و عملکرد می باشند. درایو سالیدSR2000CP  با استفاده از درگاه پر سرعت PCI-Express 3.0 x8 می توانند به پهنای باند نجومی 6 گیگابایت در ثانیه برسند. این شرکت تصمیم گرفته است تا ظرفیت بالا را در ترکیب با سرعت هیجان انگیز، در اختیار کاربران قرار دهد. شروع ظرفیت آنها از 2 ترابایت بوده و با 3.5 ترابایت، 4 ترابایت، 8 و 11 ترابایت ادامه پیدا می کند.

این سری محصول با استفاده از تراشه های “eTLC” 3D NAND طول عمر بالایی را تضمین می کند؛ 3 بیت در هر سلول با استفاده از معماری TLC اما طول عمر بالاتر با eTLC ها که قابل مقایسه با تراشه های MLC است. 5 سال وارانتی و 1~3 DWPD را به ارمغان می آورد.

در حال حاظر ای دیتا(ADATA) فقط ویژگی های فنی  مدل 4 ترابایتی از SR2000CP ها را اعلام کرده است؛ که می توان به بیشینه های سرعت در خواندن و نوشتن آن اشاره کرد که برابر با 6 و 3.5 گیگابایت در ثانیه است. و اما در زمینه دستورات ورودی و خروجی تصادفی بر اساس معیار 4K، شاهد سرعت های 1 میلیون IOPS برای خواندن و 150 هزار IOPS برای نوشتن هستیم. این محصولات ضمن امکان رمزگذاری 256 بیتی AES، امکان کار در رطوبت محیطی تا 95% و دمای 55 درجه سانتی گراد، بدون گلوگاه را دارا هستند.