لود بالانسینگ چیست و چگونه عمل می کند؟

Load Balancing چیست ؟
  • یک دستگاه ( موبایل، لپ تاپ، تبلت، … ) که به وای فای یک اکسس پوینت (access point) متصل است شروع به حرکت می کند و از محدوده ی سیگنال اکسس پوینت بی سیم کم کم خارج می شود.
  • موبایل، یک ی بی سیم دیگر که دارای قدرت سیگنال بیشتری است را شناسایی می کند. بعد اتصال موبایل به اکسس پوینت قبلی قطع می شود
  • موبایل به اکسس پوینت دوم متصل می شود.

در حین این عملکرد شما موقعیتی را تجربه کنید که (Wifi) قطع می شود و در فاصله زمانی اندکی به اکسس پوینت جدید متصل می شوید.

رومینگ لایه ی 2 و لایه ی 3

اکسس پوینت کنترلر AC3000 (IP-COM access point controller) می تواند در حمل و نقل متمرکز و از رومینگ سریع لایه ی 2 و لایه 3 پشتیبانی کند، تا بتواند مشکل رومینگ بین access point  را حل کند. عملکرد رومینگ سریع به ترمینال (کاربرهای)  بی سیم اجازه می دهد، بدون در نظر گرفتن فرآیند کامل تصدیق (password) 802.1X، در بازه ی زمانی 50 میلی ثانیه ای ،از یک اکسس پوینت به اکسس پوینت دیگر برود.

رومینگ سریع وای فای (wifi)

رومینگ سریع، که به عنوان IEEE802.11r یا fast BBS transition شناخته می شود، به دستگاه مشتری (کاربر) اجازه می دهد که با سرعت در محیط هایی که امنیت WPA2 Enterprise  را اجرا می کنند، به دستگاه کلاینت این ضمانت را بدهد که هر بار که بخواهد از یک اکسس پوینت به اکسس پوینت دیگری متصل شود لازم نیست هویت خود را مجددا به سرور RADIUS معرفی کند.

ساده ترین توضیح این است که، وقتی که یک کاربر (مشتری) به اولین اکسس پوینت در متصل شود، کاربر از این به بعد در مجاز شناخته شده است. هنگامی که یک کاربر در حین حرکت از محیط تحت پوشش AP1 خارج می شود و به محیط تحت پوشش AP2 وارد می شود، کلیه اطلاعات احراز هویت کاربر به این اکسس پوینت جدید (AP2 ) داده می شود تا AP2 جدید بداند این کاربر مجاز به حضور در می باشد. در نتیجه AP2  جدید می داند که این کاربر توسط سرورِ احرازِ هویت تایید شده است و دیگر نیاز ندارد که تمام مراحل کنترل کردن 802.1X|EAP را تکرار و تبادل کند.

مزایای اصلی 802.11r این است که هنگامی که از امنیت WPA2  استفاده می کنید، دیگر لازم نیست برای دفعات متعدد اطلاعات پروسه احراز هویت  802.1X|EAPرا تبادل کنید. تبادل حتی با سرور محلی RADIUS می تواند چند صد میلی ثانیه زمان ببرد  و اگر سرور RADIUS بر روی LAN نباشد و نیاز به دسترسی به اینترنت داشته باشد، زمان بیشتری می برد. در نتیجه هنگامی که از امنیت WPA2 استفاده می کنید باید همیشه رومینگ سریع فعال باشد.