تدابیر فیس بوک و گوگل برای حذف اخبار ساختگی

   


فیس بوک و گوگل تدابیری برای خارج کردن اخبار ساختگی از شبکه های تبلیغاتی خود اندیشیده اند.

این دو کمپانی اعلام کرده اند که برنامه هایی دارند تا پولسازی از طریق قرار دادن اخبار ساختگی را مشکل سازند و می کوشند تا فریبکارانی را که با اشاعه ی اخبار جعلی موجب گمراه شدن عموم میشوند را از شبکه های تبلیغاتی  خود بیرون رانند.

در ابتدا گوگل این کار را انجام داد و اظهار داشت سیاست جدیدی دارد که باعث عدم قرار گرفتن اخبار ساختگی روی سایت آگهی ها میشود. سخنگوی آنها در این رابطه گفته است: “ما آگهی هایی را که باعث بد جلوه دادن اهداف اولیه ی سایت شود و یا قصد مخفی کردن اطلاعات درباره ی ناشران را داشته باشد محدود و بلکه ممنوع خواهیم کرد.” با این وجود، اینکه آیا گوگل این توانایی را دارد که به درستی چنین اگهی هایی را تعیین هویت کند در پرده ی ابهام است.

متعاقبا در همان روز فیس بوک سیاست جدیدی را تحت عنوان برنامه های تبلیغاتیش برای مخاطبان خود اعمال کرد. این برنامه قرار گرفتن آگهی هایی که محتوای گمراه کننده یا غیر قانونی دارند را در سایت ممنوع میکند و آپدیت برنامه به وضوح نشان میدهدکه این نرم افزار جهت نشان دادن وجود اخبار کذب به کار گرفته شده است.

سخنگوی فیس بوک اذعان داشت:” تیم ما قویا به ارزیابی کردن ناشران آینده ادامه خواهد داد و نمونه های موجود را جهت ایجاد اطمینان و اطلاع از حقیقت امر به نمایش خواهد گذاشت.

 

منبع :
https://www.theguardian.com/technology/2016/nov/15/facebook-google-fake-news-sites-ad-networks

1 یک رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید