آیفون جدید و تلویزیون اپل در سانفرانسیسکو

آیفون جدید و تلویزیون اپل در سانفرانسیسکو

[dot_recommends]

آیفون یکی از سودآور ترین محصول آیفون است که این شرکت را ناگزیر می کند به فکر نسخه های جدید آن برای کاربران باشد؛ علاوه بر آیفون جدید، در رویدادی که در چهارشنبه این هفته در سانفرانسیسکو به وقوع می پیوندد اپل از محصولات دیگری نیز پرده برداری خواهد کرد. تحلیل گران می گویند اپل در این رویداد از iPad با اندازه بزرگتر و همچنین نسخه جدیدی از تلویزیون خود پرده برداری می کند.

هنگامی که مدیران اپل صحنه نمایشی را در سالن اجتماعی Bill Graham رزرو می کنند؛ سرمایه گذاران طرح و برنامه ی خود را برای نسل بعدی آیفون بررسی می کنند. محصولی که اخیرا دو سوم از درآمد 49.6 میلیون دلاری اپل در سه ماهه اخیر را به خود اختصاص داده است.

انتظار می رود که اپل سایز تلفن خود را تغییر ندهد و از این نظر محصولی مشابه را عرضه کند و ارتقا این محصول مربوط به دوربین و نیز فناوری Force Touch باشد؛ یک فناوری مربوط به صفحه نمایش که بسته به این که کاربران با چه شدتی صفحه لمسی را فشار می دهند، پاسخ متفاوتی به کاربر می دهد.

یک سال پس از این که اپل آیفون جدید با صفحه نمایش بزرگتر را عرضه کرد، یک فروش دیوانه وار را تجربه کرد، آمار ها افزایش 32.5 درصدی را در سه ماهه اخیر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته نشان می دهند، آخرین ارتقا ممکن است برخی سرمایه گزاران را نا امید کند و البته شاید بیش از پیش خریداران را برای خرید آیفون اپل تحریک کند.

Bob O’Donnell از موسه تحقیقاتی TECHnalysis در این مورد گفته: « برای اپل خیلی سخت است که با خودش به رقابت بپردازد. ». سهام اپل با قیمت 112.31 دلار در پایان روز سه شنبه به فروش رسید که رشد 14 درصدی را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته نشان می دهد و این در حالی است که آنها کاهش 12 درصدی را در سه ماهه اخیر تجربه کرده بودند.

Patrick Moorhead تحلیلگر Moor Insights & Strategy می گوید: از بخت خوب اپل، اکثر مصرف کنندگان گوشی هوشمند خود را در چرخه ارتقاء دو سال اخیر خریداری کرده اند؛ و این بدین معناست که این کمپانی هنوز شانس فروش بیشتر محصول جدید خود را دارد.

این تحلیلگر همچنین می گوید: نکته کلیدی در مورد این محصول مقایسه آن با آیفون 6 نیست، بلکه باید دید در مقایسه با آیفون 5S چگونه است.

محصول دیگر Apple TV است که در این رخداد در کانون توجه قرار گرفته، یک set-top box که به نظر می رسد به روز رسانی های قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی خود که در سال 2007 عرضه شد را در خود دارد. اگرچه اپل هنوز برای سرویس تلویزیونی خود که کاربران را مدت ها منتظر گذاشته به سختی تلاش می کند ولی تحلیل گران می گویند کمپانی آماده است که دستگاه های hockey-puck-sized را از نو پیاده سازی کند.

بروز رسانی هایی که برای این محصول پیش بینی می شود عبارت اند از: فروشگاه نرم افزاری، یک رابط کاربری جدید که به کاربران اجازه می دهد درخواست های خود را از طریق دستیار دیجیتالی Siri مطرح کنند و امکان جستجوی برنامه های خاص و فیلم ها از بین دیگر برنامه ها. همچنین استفاده کمپانی از این دستگاه در نقش یک کنسول برای بازی نیز مورد بحث است.

با توجه به اطلاعات شرکت تحقیقاتی Park Associates ، حدود 20 درصد پهنای باند خانواده های آمریکایی به یک جریان رسانه ای اختصاص دارد، و اپل راهی طولانی را برای رفتن در این بازار در پیش رو دارد. Roku در صدر جدول جریان های رسانه ای است و 34 درصد از همه دستگاه های فروخته شده مربوط به جریان های رسانه ای در ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داده، Chromecast گوگل و Fire TV آمازون در رتبه های بعدی هستند و TV box اپل در رده ی چهارم است.

مورهد در این باره می گوید: این بسیار مهم است که اپل به این عرصه وارد شده است و حتما به طور بالقوه برخی دستگاه هایی که امروزه در اتاق نشیمن هستند را تحت الشعاع قرار می دهد.

همچنین انتظار می رود اپل توجه بیشتری به خط تولید آیپد داشته باشد و یک تبلت بزرگتر را روانه بازار کند. تحلیل گران در این رابطه میگویند: در میان رکود خرید و فرو، اپل تلاش می کند که آیپد را در بازار های سرمایه گزاری وارد کند، و یک گجت با صفحه نمایش بزرگتر ممکن است پاسخگوی نیاز افرادی باشد که برای کار های تخصصی خود به دنبال جایگزینی لپ تاپ با تبلت هستند.

O’Donnell نیز نظر جالبی دارد و معتقد است که هرگونه تقویت و پیشرفت در دستگاه ها توسط شرکت، برای جبران علاقه بی پایان مصرف کنندگان کافی نیست.

منبع: www.msn.com

نویسنده مجید راه بر

امتیاز سردبیر آونگ

نگارش فارسی: 7 از 10

سطح فنی: 6 از 10

جذابیت: 7 از 10

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید