5 ویژگی جدید اپ اینباکس گوگل که نباید از دست بدهید

اگر به استفاده از اپ Inbox گوگل روی آورده و آن را جایگزین اپ سنّتی جی‌میل کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که این اپ برخی امکانات و ویژگی‌های اساسی و اولیه را ندارد. خوشبختانه گوگل به تازگی این اپ را به‌روزرسانی کرده و پنج ویژگی جدید به آن افزوده است. برخی از این امکانات جدید، مانند Trip bundles و Keep reminders، به صورت خودکار عمل می‌کنند و برای استفاده از آن‌ها لازم نیست کاری بکنیم

Trip bundles و Keep

کارکرد Trip bundles در واقع امکان جالبی برای دسته‌بندی خودکار ای‌میل‌هاست. به این ترتیب که ای‌میل‌ها و مطالب مربوط به یک سفر خاص، به صورت خودکار در یک دسته قرار می‌گیرند. امکان Keep reminders نیز گام دیگری در دسته‌بندی بهترِ فهرست وظایف است. به این ترتیب که اگر در محتوای ای‌میل دریافی شما نکته‌ای باشد که لازم باشد بعداً به آن رسیدگی کنید، این اپ به شما پیشنهاد می‌دهد برای آن کار یک reminder بگذارید.

بیایید با سه ویژگی دیگری که به تازگی به اینباکس اضافه شده، آشنا شویم:

پاک کردن آسان ای‌میل‌های اضافی

یکی از ویژگی‌های تازه‌ی اینباکس این است که می‌توانید با سوییپ کردن، ای‌میل‌های اضافی را پاک کنید. کافی است انگشت‌تان را روی ای‌میل مورد نظر بگذارید و به طرف راست یا چپ بکشید تا آن ای‌میل به سطل آشغال منتقل شود. این قابلیت به صورت پیش‌فرض فعال نیست و برای فعال کردن آن باید از مسیر زیر اقدام کنید:

Settings> [account name]> Action when done with message> Move to trash

امضا

می‌خواهید در انتهای ای‌میل‌هایی که می‌فرستید امضا داشته باشید؟ مثلاً نام‌تان را بنویسید و یک جمله‌ی همیشگی در آن انتها اضافه کنید؟ برای تنظیم امضای ای‌میل‌تان می‌توانید از مسیر زیر استفاده کنید:

Settings> [account name]> Signature> Toggle on

بازگرداندن ای‌میل ارسال شده

 

خوشبختانه برای فعال کردن این ویژگی لازم نیست کار خاصی انجام بدهید. وقتی ای‌میلی را می‌فرستید، در قسمت پایین صفحه نمایش گزینه‌ای به نمایش در می‌آید که می‌توانید به کمک آن ارسال ای‌میل را لغو یا undo کنید. البته باید دقت داشته باشید که تنها چند ثانیه برای استفاده از این امکان فرصت دارید و اگر این چند ثانیه بگذرد، دیگر نمی‌توانید ای‌میل ارسال شده را برگردانید. به هر حال همین چند ثانیه برای تصحیح ای‌میلی که اشتباهی ارسال شده، غنیمت بسیار بزرگی است!

نکته: توجه داشته باشید که برای استفاده از این امکانات و ویژگی‌ها، باید نسخه‌ی 1.8 اپ Inbox by Gmail را دریافت و نصب کنید.

منبع: CNet