نمایشگاه CES لاس وگاس

ای دیتا به عنوان یکی از برترین تولید کننده های حافظه در جهان، محصولات خارق العاده ای را در نمایشگاه CES لاس وگاس به نمایش گذاشت. نمایشگاه CES بزرگترین گردهمایی صنایع الکترونیکی جهان است.

اس اس دی

اندازه جدید درایوهای اس اس دی به M.2 شهرت دارد و می توان آن را در بسیاری از مادربوردها و نوت بوک ها به پورت M.2 اضافه کرد، بدون اینکه مجبور باشید هارد سیستم را حذف کنید. اما این اندازه ها خود دو مد دارند : مد SATA و مد PCIe. درایو SP900 M.2 ای دیتا از نوع M.2 مد SATA می باشد که در حال حاضر در لیست محصولات ای دیتا و آونگ قرار دارد. اما مد PCIe آن در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده و سرعت خواندن و نوشتن آن به 1800 مگابایت در ثانیه نیز می رسد. مدل این درایو SR1020NP M.2 2280 می باشد و کنترلر آن از نوع سندفورس بسیار جدید SF3739 می باشد.

اس اس دی جدید ای دیتا به نام SP320 نیز به نمایش گذاشته شده بود در اندازه 2.5 اینچ با رابط ساتا عرضه شده است. این درایو در ظرفیت 120 گیگابایت تا 960 گیگابایت عرضه خواهد شد. کنترلر آن SMI SM2256 می باشد و نکته این درایو در این است که فلش آن ممکن است از نوع TLC است. سرعت خواندن این درایو 560 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن آن 510 مگابایت در ثانیه می باشد.

همینطور درایو SP910 ای دیتا به صورت RAID 0 به نمایش گذاشته شده بود که سرعت آن به 1200 مگابایت در ثانیه می رسید.

اس اس دی SR1010 مخصوص سرور ای دیتا با قابلیت PLP نیز به نمایش گذاشته شده بود که در حال حاضر یکی از برترین اس اس دی های سروری جهان است. قابلیت Power Loss Protection در صورت قطع برق از امنیت اطلاعات سرور محافظت می کند.

اس اس دی اکسترنال جدید ای دیتا با نام SE700 نیز معرفی شد که اولین SSD اکسترنال جهان است که از پورت USB3.1 استفاده می کند و نوع این پورت C (Type C) می باشد که همانند کابل آیفون آن را می توانید از هر جهتی وصل کنید و دیگر مثل USB3 و USB2 جهت خاصی برای نصب کردن ندارد. سرعت این درایو به رقم استثنایی 819 مگابایت در ثانیه و 839 مگابایت در ثانیه می رسد.

اس اس دی های صنعتی و Enterprise ای دیتا نیز با سرعت های فوق العاده به نمایش گذاشته شده بود :

هارد اکسترنال

هارد اکسترنال جدید ای دیتا با نام HD500 در دو طراحی عرضه شده بود که نهایتا یکی از این دو طراحی مدل نهایی این هارد نظامی خواهد بود. این هارد نظامی با استاندارد IPX7 (نیم ساعت در عمق یک متری آب) و استاندارد MIL STD 810 (مقاومت کامل در برابر سقوط از ارتفاع 122 سانتی متری) و نگهدارنده کابل عرضه خواهد شد.

این مطلب را هم بخوانید: قدرت نمایی ای‌دیتا در CES 2015 – بخش دوم

هارد مخصوص اپل مک بوک

این هارد دیسک اکسترنال با پورت USB3.0 و Thunderbolt عرضه شده است و اختصاصی برای اپل فرمت شده است. این هارد با Apple Time Machine سازگاری دارد و برای پشتیبان گیری از اپل مک بوک بسیار مناسب می باشد. سرعت آن نیز طبق اعلام ای دیتا می تواند به 10Gb/s برسد.

هارد های رومیزی ای دیتا

هارد رومیزی جدید HM900 با اندازه 3.5 اینچ و سرعت خواندن/نوشتن 140 مگابایت در ثانیه نیز به زودی به بازار عرضه می شود. این هارد دارای دکمه ب آپ، سیستم رمز گزاری AES256 بیتی و پشتیبانی از تلویزیون می باشد و ظرفیت از 2 ترابایت تا ظرفیت فوق العاده 6 ترابایت عرضه شده است.

هارد HM1000 نیز هارد رومیزی دیگر ای دیتاست که با سرویس ابری عرضه شده و می توانید اطلاعات درون آن را از طریق اینترنت و گوشی نیز مشاهده کنید و یا عکس ها و فیلم های موبایلتان را روی هارد پشتیبان گیری نمائید. قابلیت بسیار جالبی که این هارد دارد توان پخش فایل ها به صورت بیسیم روی کنسول، پخش کننده های چند رسانه ای و تلویزیون های هوشمند است.